فروشنده های جعلی در تلگرام

1
117

پس از رونق گرفتن خرید و فروش کالا در تلگرام حالا عده ای به فروش جعلی می پردازند و با دریافت مبلغی از مشتریان از کانال تلگرامی خارج می شوند.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، خرید و فروش کالا در گروه ها و کانال های تلگرامی رونق زیادی پیدا کرده و در بسیاری از موارد کالاهایی که در فروشگاه ها با قیمت گران ارایه می شوند را می توان از تلگرام با قیمت ارزانتر یا حتی کیفیت بهتر خریداری کرد.

اما در این میان عده ای در حال کلاهبرداری از خریداران تلگرامی هستند به گونه ای که یکی از شگردهای کلاهبرداران تبلیغ جعلی جهت فروش کالا و یا ارائه خدمات است. در این روش کالا و یا خدماتی با قیمت بسیار پائین تر از حد معمول در سایت ها و فروشگاه های اینترنتی به تبلیغ گذاشته می‌شود.

بعد از اینکه شهروندان برای خرید کالا با فروشنده تماس می گیرند، از آنها درخواست می شود به علت بعد مسافت و عدم امکان ملاقات حضوری خریدار و فروشنده، مبلغی را به عنوان پیش پرداخت برای فروشنده واریز کنند. پس از واریز وجه ؛ فروشنده بلافاصله تبلیغات کالا را در کانال حذف و شماره تماس خود را نیز خاموش می نماید.

کلاهیرداران در این روش تصاویری از بارنامه جعلی و یا حتی شماره تلفن فرد دیگری به عنوان راننده کامیون حمل بار برای خریدار ارسال می کنند تا اعتماد وی هرچه بیشتر جلب شود. اما پلیس برای اطلاع شهروندان از چنین کلاهبرداری هایی توصیه کرد که خریداران سعی کنند قبل از واریز هرگونه وجه به حساب فروشندگان، حتی المقدور هویت  فروشنده را شناسایی و یا اینکه کالا را ببینند. همچنین گفته شده که بهترین اقدام این است که خریداران  پس از روئیت کالا و بررسی صحت و سقم آن نسبت به واریز هزینه اقدام کنند تا در دام کلاهبرداران گرفتار نشوند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها
علی عبدالهی
علی عبدالهی
1 سال پیش

عجب روزگاری شده