فروش کند آیفون X به ضرر سامسونگ نیز تمام شد

0
493

کالاسودا – فروش کم آیفون X برای سامسونگ نیز دردسر شده است.

تنها اپل نیست که از فروش کم آیفون ایکس خود متضرر خواهد شد، چرا که سامسونگ نیز با مشکلاتی در راه دست و پنجه نرم کردن است.

گفته شده که این فروش کم ممکن است سبب شود که تولید ایفون ایکس متوقف شود. از انجاییکه پنل های گران قیمت ایفون ایکس اپل را شرکت سامسونگ تولید میکرد، اکنون به دنبال برند دیگری برای فروش این پنل هاست.

مشکل سامسونگ اکنون پیدا کردن یک شریک دیگر برای اسکرین هایی است که برای ایفون ایکس تولید کرده بود و اکنون در انبار دارد.

گزارشها نشان میدهد که سامسونگ روی فروش ایفون ایکس حساب کرده بود و  تعداد زیادی نمایشگر OLED گران قیمت اختصاصی برای این برند تولید کرده بود که با توجه به فروش کم ایفون ایکس و احتمالا بسته شدن خط تولید آن، این نمایشگرهای گوشی روی دست سامسونگ خواهد ماند و باید هر چه سریعتری برندی را پیدا کند که این اسکرینها را به ان بفروشد.

با این حال معلوم نیست که شرکتهای فناوری دیگر علاقه ای به خرید این اسکرین ها داشته باشند، چرا که قیمت آنها به طور قابل ملاحظه ای بیشتر از صفحه های LCD موجود برای گوشی های معمولی است.

یکی از دلایل گران قیمت بودن ایفون ایکس نیز استفاده از همین صفحه نمایش گران بود که هزینه زیادی برای تولید طلبید، هزینه ای که سبب شد بسیاری از علاقه مندان نتوانند به خاطر قیمت بالا این گوشی را بخرند و در نتیجه فروش ان مطابق انتظارات نباشد. اپل بین ۱۲۰ تا ۱۳۰ دلار به ازای هر صفحه نمایش به سامسونگ پرداخته بود.

مشکل سامسونگ از انجایی تشدید میشود که شرکتهای چینی که صفحه نمایش OLED  را به قیمت ارزان تری تولید میکنند، بازار را قبضه کرده و حتی قیمتها را برای رقابتی شدن پایین تر می آورند.