فروش 90 هزار میلیاردی دانش بنیان ها

0
98

شرکت های دانش بنیان بیش از 90 هزار میلیارد تومان فروش محصولات داشته اند.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، بیش از 4 هزار و 500 شرکت دانش بنیان در ایران به ثبت رسیده که توانسته اند 300 هزار نیروی کار داشته باشند. این شرکت ها قرار شده که تاثیر بسزایی در اقتصاد ایران داشته باشند و از این رو مورد حمایت ویژه دولت قرار می گیرند.

طبق اعلام دولت، از سوی معاونت علمی و فناوری بیش از ۱۴۰ نوع خدمت ارائه به شرکت های دانش بنیان می شود و شرکت هایی که به بلوغ تولیدی رسیده اند از تسهیلاتی مانند معافیت های مالیاتی و گمرکی و وام های کم بهره استفاده می کنند، ضمن اینکه استارتاپ هایی که در مراحل مقدماتی راه اندازی کسب و کار قرار دارند از خدمات بیشتری بهره مند خواهند شد.

این حمایت دولت از بخش تسهیلات گرفته تا بخش های متعدد دیگر و حالا اعلام شده که شرکت های دانش بنیان توانسته اند بخشی از حمایت های دولت را پاسخ دهند. پیشرفت این شرکت ها و تاثیرات مثبتشان در اقتصاد ایران در دوران تحریم ها طبق آمار های اقتصادی کاملا روشن است.

براساس آخرین آمار، گفته شده که سالانه ۹۰۰ هزار میلیارد ریال از محل فروش محصولات تولیدی شرکت های دانش بنیان درآمد حاصل می شود.

موفقیت شرکت های دانش بنیان موجب شده تا بر تعداد آن ها هم افزوده شود و به همین خصوص گفته شده که افزایش ۳۰ درصدی شرکت های دانش بنیان تا پایان امسال مد نظر دولت قرار گرفته است.

همه این ها در حالی است که پیش از این نیز اعلام شده بود که شرکت های دانش بنیان توانسته اند 250 میلیون دلار ارز آوری برای کشور در سال گذشته داشته باشند. اگرچه هدف نهایی ارز آوری 650 میلیون دلاری شرکت های دانش بنیان عنوان شده که هنوز این هدف محقق نشده است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها