فریب وعده های دانلود رایگان را نخورید

0
120

کلاهبرداران فضای مجازی برای تشویق افراد به دانلود بدافزارها وعده هایی چون شارژ رایگان یا دانلود رایگان برنامه ها را می دهند.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، پلیس فتا چندین هزار مجرم فضای مجازی را در ۶ ماه اول سال ۹۸ دستگیر کرده که با وعده شارژ رایگان یا دانلود رایگان برنامه های موبایل دست به کلاهبرداری از کاربران فضای مجازی زده اند.

در این باره، رئیس پلیس فتای ناجا، برداشت های اینترنتی، هتک حیثیت، کلاهبرداری و مزاحمت های اینترنتی را در صدر جرایم فضای مجازی اعلام کرد و گفت: بیش از ۵۰ هزار پرونده جرائم فضای مجازی در ۶ ماهه نخست امسال در کشور ثبت شده است.

سردار وحید مجید اعلام کرده که نزدیک ۷۰ درصد از این جرایم در پلیس فتا کشف شده و مورد رسیدگی قرار گرفته است. در پرونده های مربوط به برداشت های اینترنتی، دانلود نرم افزارهای اغوا کننده از قبیل شارژ رایگان و شارژ با ۵۰ درصد تخفیف بیشتر به چشم می خورد، از مردم خواست هرگونه دانلود را از طریق سایت های رسمی انجام دهند.

رئیس پلیس فتا در خصوص ضریب آلودگی در فضای مجازی گفت: بیشترین ضریب آلودگی در فضای سایبری به شبکه های اجتماعی خارجی مربوط می شود چرا که سرور این شبکه ها در خارج از کشور قرار دارد و پروتکل های قانونی را رعایت نمی کنند.

وی با بیان اینکه در شبکه های اجتماعی داخلی مشکل خاصی وجود ندارد، افزود: تلاش می‌کنیم آلودگی شبکه های اجتماعی خارجی را که بیشتر به ترویج خشونت مبادرت می کنند، را به حداقل برسانیم. همچنین بداخلاقی نسبت به افراد و مسئولان قابل پیگیری است اما با تدوین منشور اخلاقی در فضای مجازی و تبعیت مردم از این منشور، بطور قطع آمار بداخلاقی ها، تعرض به حریم خصوصی افراد کاهش چشمگیری می یابد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها