آموزش فشرده سازی فیلم و ویدیو بدون افت کیفیت

0
6808
آموزش فشرده سازی فیلم و ویدیو بدون افت کیفیت

فشرده سازی فیلم و ویدیو بدون افت کیفیت یکی از بزرگترین دغدغه های کاربران برای ارسال فایل های ویدئویی است. در سال های اخیر نرم افزار های متنوعی عرضه شده که این قابلیت را در اختیار شما قرار می دهد تا با کمترین افت کیفیت بتوانید ویدئوهای خود را فشرده سازی کنید.

در این بخش قصد داریم چند نرم افزار را مورد بررسی قرار داده و آن ها را مرور کنیم. نرم افزار های زیادی در استور رسمی گوگل وجود دارد و شما می توانید از آن ها برای فشرده سازی فایل های ویدئویی خود استفاده کنید.

معرفی نرم افزار برای فشرده سازی ویدئو

Video Dieter 2 یک نرم افزار بسیار عالی برای کاربران اندرویدی است. این نرم افزار به صورت رایگان در اختیار شما قرار می گیرد و نیازی به پرداخت درون نرم افزاری نیست. نرم افزار یاد شده دارای رابط کاربری بسیار ساده است و به شما این قابلیت را می دهد تا حجم فایل های ویدئویی را بدون افت کیفیت کاهش دهید و می توانید آن ها را از طریق نرم افزار هایی مانند فیس بوک، تلگرام و واتس آپ و… به اشتراک بگذارید.

تنظیم کیفیت و وضوح تصاویر تنها بخشی از ویژگی های این نرم افزار است و شما می توانید با استفاده از این اپلیکیشن موسیقی هایی را به ویدئو ها اضافه کید و بخشی از ویدئو ها را که نیاز ندارید را از آن خارج کنید. به طور کلی اگر قصد فشرده سازی فایل های ویدئویی را دارید برای گوشی های هوشمند اندرویدی این نرم افزار بسیار مناسب است.

معرفی نرم افزار برای فشرده سازی ویدئو

آموزش استفاده از Video Dieter 2

استفاده از این نرم افزار بسیار ساده است و پس از نصب آن از طریق گوگل پلی باید ویدئوی مورد نظر خود را پیدا کنید.پس از انتخاب ویدئوی خود می توانید توسط گزینه هایی که در پایین صفحه نمایش مشاهده می کنید به ویدئوی های مورد نظر خود را شخصی سازی کنید. به عنوان مثال گزینه سمت راست اجازه تغییر رزولوشون را به شما می دهد و گزینه وسطی نیز به شما این امکان را می دهد که کیفیت ویدئوی خود را انتخاب کنید. با اعمال این تغییرات می توانید حجم خروجی ویدئوی خود را در پایین ویدئو مشاهده کنید.

گزینه ی دیگری که در این بخش وجود دارد امکان غیر فعال کردن موسیقی را به شما نیز می دهد تا بتوانید در صورت نیاز از آن استفاده کنید.این نرم افزار فیلتر های مختلفی را نیز در اختیار شما قرار می دهد که در صورت نیاز می توانید از آن ها استفاده کنید.

پس از انتخاب موارد مورد علاقه خود دایره ی زرد رنگی که در پایین ویدئوی طراحی شده است را انتخاب کنید تا ویدئوی مورد نظر شما فشرده سازی شود.

آموزش استفاده از Video Dieter 2

نرم افزار Video Compress، ابزاری مناسب برای کاهش حجم ویدئو

Video Compress را باید ساده ترین روش برای فشرده سازی فیلم ها با کیفیت های مختلف دانست که قابلیت اشتراک گذاری فایل ها را در شبکه های اجتماعی در اختیار شما قرار می دهد. این نرم افزار رابط کاربری روانی دارد و تمام موارد مورد نیاز شما به وضوح مشخص است. این نرم افزار سرعت بسیار خوبی دارد و تقریبا از تمام فرمت های ویدئویی پشتیبانی می کند. این نرم افزار کاربردی بدون شک می تواند نیاز های شما را برطرف کند با این وجود در نظر داشته باشید که اگر قصد دارید تبلیغاتی که در اختیار شما قرار می گیرد را حذف کنید نیاز به پرداخت درون نرم افزاری است. این نرم افزار حجمی در حدود 4 مگابایت دارد.

پس از نصب نرم افزار نیاز دارید که ویدئوی مورد نظر خود را پیدا کنید. پس از انتخاب ویدئوی قابلیت های متعددی در اختیار شما قرار می گیرد که می توانید آن ها را مورد استفاده قرار دهید.

برای فشرده سازی ویدئو گزینه ی اول یعنی Compress Video را انتخاب کنید. پس از انتخاب این گزینه رزولوشن ها و همچنین حجم های مختلف خروجی ها در اختیار شما قرار می گیرد که می توانید بر اساس نیاز خود آن را انتخاب کنید. همچنین در این بخش قابلیت حذف صدا از فایل ویدئویی نیز وجود دارد و می توانید از این قابلیت استفاده کنید.در تب سمت راست این نرم افزار نیز قابلیت فشرده سازی با رزولوشن مورد نیاز شما نیز وجود دارد و رزولوشن را می توانید به صورت دستی تغییر دهید و سپس ویدئو را فشرده سازی کنید.

نرم افزار Video Compress، ابزاری مناسب برای کاهش حجم ویدئو

VIDEO CONVERTER VIDEO COMPRESSOR، ابزاری جالب برای فشرده سازی کلیپ ها

VIDEO CONVERTER VIDEO COMPRESSOR یکی از جدیدترین نرم افزار های فشرده سازی فیلم است و توانسته مورد توجه کاربران قرار گیرد. این نرم افزار به شما این امکان را می دهد تا بتوانید فیلم ها را فشرده سازی کرده و ارتفاع و عرض فریم ها را کاهش دهید و فیلم ها را در سایز های کمتری با وضوج بالا ذخیره کنید. این نرم افزار های قالب های ویدئویی مختلفی از جمله MP4 ، AVI ، MOV ، OGG ، 3GP ، MKS ، MPG و موارد دیگر پشتیبانی می کند. این نرم افزار نیز تاکنون امتیاز های بسیار خوبی را از کاربران به دست آورده است و می توان از این اپلیکیشن جدید به عنوان یک ابزار محبوب استفاده کرد.

در کنار موارد یاد شده اگر قصد دارید به فشرده سازی ویدئو ها در کامپیوتر خود بپردازید وب سایت VideoSmaller گزینه بسیار خوبی در این زمینه خواهد بود. این وب سایت فرمت های مختلفی را پشتیبانی می کند و شما می توانید ویدئو هایی تا 500 مگابایت را در آن آپلود کنید. استفاده از این نرم افزار بسیار ساده است و باید به وب سایت آن مراجعه کنید و فایل ویدئوی خود را انتخاب کرده و سپس به شخصی سازی ویدئوی مورد نظر خود از نظر حجم و همچنین حذف موسیقی بپردازید. البته در این روش شما نیاز به اینترنت دارید و به نظر آپلود کردن و سپس دانلود ویدئو زیاد منطقی نباشد با این وجود این ابزار برای نسخه دسکتاپ مناسب است و می توانید از آن بهره مند شوید.

VIDEO CONVERTER VIDEO COMPRESSOR، ابزاری جالب برای فشرده سازی کلیپ ها

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها