فعالیت های فیس بوک چگونه بر پستهای اینستاگرام تاثیر می گذارد؟

0
584
فعالیت های فیس بوک چگونه بر پستهای اینستاگرام تاثیر می گذارد؟

شاید برایتان جالب باشد که نه تنها جست و جو و لایک های شما در اینستاگرام، بلکه فعالیت تان در فیس بوک نیز روی پست هایی که در قسمت فید اینستاگرام تاثیر مستقیم دارد.

شاید همواره برایتان سوال باشد که چرا پست اشخاص مشخصی در صفحه اول فید اینستاگرام شما وجود دارد؟ دلیل آن صرفا این نیست که شما ممکن است پست های این افراد را در بازه های پشت سر هم لایک کرده باشید، بلکه فعالیت های شما در فیس بوک نیز می تواند محتوایی که در قسمت فید اینستاگرام اولویت بندی می شود را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

ویژگی ای به نام فید رنکینگ

در حال حاضر پست های اینستاگرام در قسمت فید به ترتیب زمانی نیست و از ویژگی ای به نام Feed ranking بهره می برد که محتوای افراد مشابه ما را نشان می دهد. جیل نوسبام مدیر طراحی این شبکه و جولیان گاتمن، سرپرست محصول اینستاگرام در مورد  چگونگی طرز کار این فید توضیحاتی را ارائه کرده اند.

نوسبام می گوید: «دلیل اینکه این پست ها دیگر به صورت زمان بندی شده نیستند، این است که بسیاری از کاربران از ازدست دادن پست های محبوب خود ولو با لایک کمتر و دیده نشدنشان شکایت زیادی داشتند. یکی از دلایل اصلی ما برای این کار همین بود که کاربران پست هایی که برای آنها اهمیت داشت را از دست داده بودند.

بنابراین این رتبه بندی که سال 2016 معرفی شد، سبب شد که مردم 70 درصد از محتوای محبوب خود را نبینند. بیش از نیمی از این محتوا، پست های مرتبط با خانواده و دوستان بود. در سال 2016 اینستاگرام تصمیم گرفته بود که رتبه بندی پست های فید را به صورت زمان بندی انجام دهد و پست هایی که اولویت بیشتری دارند را در رتبه بندی در جایگاه بالاتری قرار دهد که عملا با نارضایتی مواجه شد.فعالیت های فیس بوک

استفاده از الگوریتم برای پیش بینی

گاتمن از یادگیری ماشینی برای تجزیه و تحلیل داده هایی که از فعالیت در اینستاگرام بدست می آورد صحبت می کند و می گوید: «رتبه بندی فید با یادگیری ماشینی یک تکنولوژی است که از داده های زمانی برای پیش بینی آینده استفاده می کند. ما در حال تحلیل میزان مصرف بازه ها در اینستاگرام با استفاده از الگوریتم خود هستیم تا پیش بینی کنیم که کدام یک از پست ها بیشتر به شما مرتبط است و در قسمت سرچ نیز آن را لحاظ کنیم تا پست های مربوط برای شما ثبت شود. این یادگیری ماشینی در طول زمان بر اساس تحلیل داده های کاربر، انطباق یافته و تکامل یافته تر می شود.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها