فعال‌سازی مسدود کننده برنامه‌های ناخواسته در مرورگر مایکروسافت اج

0
854

مرورگر جدید مایکروسافت، مایکروسافت اج Microsoft Edge دارای یک مسدود کننده‌ی کرپ ور (crapware) یا برنامه ناخواسته است، اما به طور پیش فرض فعال نیست. در این مطلب با روش فعالسازی مسدود کننده Crapware جدید در مایکروسافت اج آشنا می‌شوید.

به گزارش کالاسودا و به نقل از howtogeek، مسدود کننده کرپ ور (crapware) یا برنامه ناخواسته در حال حاضر در نسخه بتا مایکروسافت اج موجود است، اما به زودی و در مرورگر اج مبتنی Chromium Edge با نسخه Edge 80 در اوایل فوریه در دسترس خواهد بود.

کرپ ورها (Crapware) همان برنامه‌های ناخواسته هستند

کرپ ورها جزو بد افزارها به حساب نمی‌آیند؛ بلکه نرم افزارهای اضافی هستند که در حین نصب یک نرم‌افزار اصلی به همراه آن نصب می‌شوند و در نهایت باعث مشکلاتی مانند کاهش سرعت سیستم خواهند شد.

این ویژگی مرورگر اج ” کرپ ورها یا برنامه‌های بالقوه ناخواسته” را مسدود می‌کند.

مایکروسافت به طور پیش فرض قادر نیست این کرپ ور ها را در مرورگر مایکروسافت اج مسدود کند؛ این کار از توان آنتی ویروس‌ها نیز خارج است. بنابراین با تنظیمات آسان می‌توانید این قابلیت را به مرورگر مایکروسافت اج خود افزوده و این برنامه‌های اضافی را مسدود کنید.

مرورگرهای اج، کروم و فایرفاکس و مرورگرهای دیگر در حال حاضر بارگیریهای بالقوه خطرناک را مسدود می‌کنند، اما این ویژگی باعث می‌شود مروزگر اج پای خود را فراتر بگذارد و برخی از جانک ورها Junkware را که معمولاً مجاز هستند را نیز مسدود کنید.

نحوه مسدود کردن برنامه‌های بالقوه ناخواسته در مرورگر اج

برای فعال کردن مسدود کننده کرپ ور در مرورگر مایکروسافت اج در ابتدا، روی منو> تنظیمات/ Settings کلیک کنید.

روی گزینه “حریم خصوصی و خدمات/ Privacy and services ” در قسمت سمت چپ کلیک کنید.

به پایین لیست بروید. زیر بخش سرویس‌ها، گزینه ” Block potentially unwanted apps ” را فعال کنید.

(اگر این گزینه را مشاهده نکردید، مرورگر شما به نسخه Microsoft Edge 80 ارتقا نیافته‌اید. برای دیدن اینکه کدام نسخه از مایکروسافت اج بر روی سیستم شما اجرا می‌شود، روی منوی> راهنما و بازخورد/ Help & feedback > درباره مایکروسافت اج / About Microsoft Edge کلیک کنید.)

اکنون می‌توانید صفحه تنظیمات را ببندید.

در این مرحله مرورگر مایکروسافت اج Microsoft Edge نسبت به مسدود کردن بارگیری‌هایی که حاوی نرم‌افزار بالقوه مضر یا همان کرپ ورها هستند، سختگیرانه تر خواهد بود.

 

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها