آموزش گام به گام فعال کردن پیش بینی متن برای کیبورد در ویندوز 10

0
221
آموزش گام به گام فعال کردن پیش بینی متن برای کیبورد در ویندوز 10

فعال کردن پیش بینی متن برای کیبورد یکی از ویژگی های محبوب ویندوز 10 به شمار می رود، به سادگی این ویژگی در اختیار شما قرار می گیرد و می توانید از این ویژگی کاربردی در هنگام تایپ کردن استفاده کنید. در این بخش قصد داریم به آموزش فعال کردن این قابلیت بپردازیم.

در نظر داشته باشید که این قابلیت مشابه ویژگی است که در سیستم عامل های اندروید و iOS در اختیار کاربران قرار می گیرد و می تواند سرعت تایپ کردن را به حد بسیار زیادی بالا ببرد. توجه داشته باشید که در کیبورد لمسی ویندوز 10 این ویژگی به صورت پیش فرض در اختیار شما قرار می گیرد و در این بخش به آموزش فعال کردن آن در کیبورد فیزیکی می پردازیم.

آموزش فعال کردن پیش بینی متن ویندوز 10

  • برای وارد شدن به بخش تنظیمات ویندوز 10 باید گزینه های Windows+I را انتخاب کرده یا منوی استارت را باز کرده و نماد چرخ دنده تنظبمات را کیلک کنید.
  • حال باید روی آیکون Devices در بخش تنظیمات ویندوز کلیک کنید.
  • در نوار کناری Typing را انتخاب کنید. در این بخش گزینه Hardware keyboard را پیدا کنید. و در میان تنظیمات آن بخش Show text suggestions as I type را فعال کنید.

همانطور که در بخش text suggestions for the hardware keyboard aren’t available in some languages. قابل مشاهده است در نظر داشته باشید که ممکن است برخی از زبان ها را مایکروسافت در این بخش پشتیبانی نکند. این قابلیت به صورت پیش فرض برای کیبورد انگلیسی در اختیار کاربران قرار می گیرد و ممکن است در زبان های دیگر انتخاب فعال نشود و امکان استفاده از آن در اختیار شما قرار نگیرد.

آموزش فعال کردن پیش بینی متن ویندوز 10

قابلیت های جذاب برای ویندوز 10 در بخش اصلاح متن

اگر قصد دارید غلط املایی ها و اشتباهات نوشتاری شما نیز به صورت اتوماتیک برطرف شود شما می توانید گزینه Autocorrect misspelled words I type موجود در این بخش را فعال کنید.

در نهایت اگر شما به صورت پیش فرض چندین زبان را به صورت همزمان مورد استفاده قرار می دهید می توانید گزینه Show text suggestions based on the recognized languages you’re typing in را باید در پایین Multilingual text suggestions مورد استفاده قرار دهید. ویندوز 10 با استفاده از این قابلیت سعی خواهد کرد که به صورت خودکار زبان شما را تعیین کند و به بهترین حالت وظیفه خود را انجام دهد.

حال پس از فعال کردن این موارد بخشی به عنوان متن پیشنهادی در اختیار شما قرار می گیرد. این ویژگی با بسیاری از نرم افزار ها کار می کند که در این میان می توان به آفیس اشاره کرد و تمام نرم افزار ها مانند ورد، پاورپوینت و … را پشتیبانی می کند. مرورگر ها نیز مانند کروم نیز از این ویژگی بهره مند است.

به طور کلی برای انتخاب متن ها پیشنهادی دو روش وجود دارد و می توانید از دو روش برای آن ها استفاده کنید، در روش اول تنها کافیست که آیکون موس را روی آن قرار دهید و آن را کلیک کنید یا در روش دیگر می توانید با استفاده از کلید های کیبورد چپ و راست انتخاب کنید و سپس کلید اینتر را انتخاب کنید.

این قابلیت در به روز رسانی ماه آوریل سال 2018 در اختیار کاربران ویندوز 10 قرار گرفت و پس از دریافت این به روز رسانی می توانید از این ویژگی کاربردی برای ویندوز خود استفاده کنید.

قابلیت های جذاب برای ویندوز 10 در بخش اصلاح متن

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها