فناوری G-Sync انویدیا در اختیار شرکت AMD قرار می‌گیرد

0
170

قابلیت یا فناوری G-Sync که یکی از عناصر در اختیار شرکت انویدیا (Nvidia) محسوب می‌شد، حالا با شرکت رقیب، یعنی شرکت AMD به اشتراک گذاشته می‌شود تا احتمالا شاهد اتفاقات بزرگی باشیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر با کالاسودا همراه باشید.

قابلیت G-Sync شرکت انویدیا در حالی در اختیار شرکت AMD قرار می‌گیرد که بدانیم از این پس قرار است کارت های گرافیک AMD صاحب این قابلیت شوند و با استفاده از G-Sync ویژگی های جدیدی به بازی‌بازان بدهند. علاوه بر این، فراموش نکنید که کنسول های نسل هشتم با معماری سخت افزاری شرکت AMD ساخته شده‌اند و همچنین کنسول های نسل آینده یا نسل نهم نیز به وسیله شرکت AMD ساخته خواهند شد بنابراین می‌توانیم با اطمینان بگوییم که در آینده شاهد وجود قابلیت G-Sync در کنسول ها نیز خواهیم بود.

در ابتدای سال میلادی جاری شاهد این بودیم که شرکت انویدیا، قابلیت پشتیبانی از فناوری FreeSync شرکت ای‌ام‌دی را البته در زیر پرچم Nvidia G-Sync به کارت‌های گرافیک خود اضافه کرد. این تصمیم انویدیا باعث شد تا شایعاتی در رابطه با همکاری این شرکت با ای‌ام‌دی و اضافه شدن قابلیت‌های انحصاری کارت‌های گرافیک انویدیا به کارت‌های گرافیک ای‌ام‌دی و حتی کنسول‌های بازی نسل هشتم به گوش برسد.

حال پس از گذشت چنذ ماه، این شایعات رنگ حقیقت به خود گرفته و شرکت انویدیا، کیت توسعه‌ی فناوری G-Sync را که امکان پشتیبانی از فناوری‌های HDMI-VRR و Adaptive Sync به سخت‌افزارهای غیر انحصاری اضافه می‌کند. برای کسانی که با فناوری G-Sync آشنایی ندارند باید بگویم که با استفاده از این فناوری که در نمایشگرهای خاص و کارت های گرافیک رده بالای انویدیا وجود دارد، بازی‌بازان می‌توانند با خیالی راحت، یک تجربه روان و بدون پارگی تصویر، آن هم بدون استفاده از V-Sync را داشته باشند. به این صورت که با استفاده از قابلیت G-Sync، نرخ تازه سازی تصویر با نرخ فریم بازی یا محتوایی که در حال پخش است، در هر ثانیه و لحظه هماهنگ می‌شود و همه چیز خیلی روان و بدون مشکل به تصویر در می‌آید. علاوه بر این، اشباع بالاتر رنگ ها، از جمله قابلیت های دیگر G-Sync است که می‌تواند مفید واقع شود.

در مورد این مطلب، بد نیست یک توضیح تکمیلی بدهیم. این طور که انویدیا توضیح داده، کیت توسعه جدیدی که با شرکت AMD به اشتراک گذاشته شده، با نمایشگرهای قدیمی G-Sync هماهنگی نداشته و تنها نسخه‌های آینده‌ی این نمایشگرها از کیت توسعه‌ی مورد نظر بهره می‌برند. در نتیجه در صورتی که هم‌اکنون از یک نمایشگر G-Sync در کنار یک کارت‌گرافیک ای‌ام‌دی یا یک کنسول‌ بازی نسل هشتم بهره می‌برید، انتظار بهره‌مندی از قابلیت G-Sync را در به‌روزرسان‌ های بعدی دستگاه‌ های خود نداشته باشید و برای بهره‌ مندی از آن، فعلا باید به رایانه‌های شخصی مجهز به کارت‌های گرافیک شرکت انویدیا وابسته باشید. البته بد نیست بگوییم که کنسول ایکس‌باکس وان ایکس از فناوری Free Sync پشتیبانی می‌کند و نتایج به سدت آمده، امیدوار کننده بوده‌اند.

در هر صورت، به اشتراک گذاشتن قابلیت های جالبی مانند G-Sync و Free Sync با یکدیگر، می‌تواند نتایج خوبی را برای تمام افراد داشته باشد و برای کنسول های نسل آینده نیز اتفاقات جالبی را به همراه داشته باشد.

نظر شما در مورد به اشتراک گذاری فناوری G-Sync توسط شرکت انویدیا با شرکت ای‌ام‌دی چیست؟

منبع: گیمینگ بولت

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها