فیسبوک به زودی یک شرکت امنیتی را خریداری می کند

0
469
فیسبوک به زودی یک شرکت امنیتی را خریداری می کند

فیسبوک به زودی یک شرکت امنیتی را خریداری می کندکالاسودا_ اخیرا اخبار جالبی از سوی شرکت فیسبوک منتشر می شود که نشان می دهد این شرکت قصد دارد یک شرکت امنیتی را خریداری کند.

مشکلات اخیر فیسبوک

فیسبوک هنوز هم درگیر مشکلاتی است که از سوی هکرها برای آن بوجود آمده است. اطلاعات حدود 29 میلیون کاربر به سرقت رفت و این موضوع حسابی فیسبوک را با مشکلاتی مواجه کرد. این شرکت حالا قصد داد یک شرکت امنیتی در زمینه امنیت سایبری را خریداری کند تا با این کار از مشکلات آینده خود جلوگیری کند.

خرید یک شرکت امنیتی

این شرکت هم اکنون به دنبال یک شرکت بزرگ در زمینه امنیت سایبری است تا آن را خریداری کند و پیشنهاداتی هم در این زمینه به چند شرکت ارائه کرده است. نام این شرکت ها هنوز مشخص نشده است اما زاکربرگ و همکارانش اعلام کرده اند که تمایل دارند برنامه ای را خریداری کنند که به سیستم اصلی اضافه شود، مانند ابزاری که بتواند هک شدن یا حمله هکرها را گزارش دهد و از ورود آنها جلوگیری کند.

زمان عقد قرارداد

هنوز مشخص نیست که فیسبوک چقدر در زمینه این قرارداد پیشروی کرده است ولی به نظر می رسد که این قرارداد تا پایان امسال امضا شود.

اقدامات جدید شرکت فیسبوک

این اقدامات به فیسبوک کمک می کند تا اطلاعات کاربران حفظ شود و مشکلی در این زمینه برای آنها و اکانت هایشان رخ ندهد. قطعا این اقدامات در زمینه ایجاد امنیت بهتر برای کاربران فیسبوک است.

فیسبوک به زودی یک شرکت امنیتی را خریداری می کند

توضیحاتی در مورد امنیت سایبری

امنیت شامل سه عنصر پایه ای است:

محرمانگی

یکپارچگی

در دسترس بودن

محرمانگی: به این معنا که اگر داده هایی که در فضای سایبری در حال انتقال هستند،توسط مهاجمین خوانده شوند و محرمانه بودن آن نقض شود.

یکپارچگی: اگر در حین انتقال داده ها در فضای سایبری(به عنوان مثال در یک شبکه) اطلاعات توسط مهاجمین دستکاری شده و تغییر داده شوند(به

در دسترس بودن: این نوع حملات با هدف خارج کردن منبع اطلاعاتی از سرویس به گونه ای که دیگر آن منبع قادر به ارائه سرویس به دیگران نبوده و نتواند تبادل اطلاعات درستی با کاربرانش داشته باشد ، انجام می شود .

برقراری امنیت در فضای سایبری،به علت ماهیت فضای سایبری کار بسیار دشواری است،از فناوری سایبری بی تردید میتوان همانند ابزارهای جنگ متعارف،برای حمله به تشکیلات دولتی،نهادهای مالی،زیرساخت های انرژی و حمل و نقل ملی و روحیه عمومی استفاده کرد،فلذا ناامنی در فضای سایبری،صرفا شامل ناامنی در سیستم های اطلاعاتی نیست،بلکه شامل تمام زیرساخت هایی میشود که به نحوی با فناوری اطلاعات درارتباطند.

امیدواریم که از مطالعه این خبر لذت برده باشید ، شما دوستان می توانید نظرات خود را با ما در بخش کامنت ها به اشتراک بگذارید.

با ما در  صفحه اینستاگرام کالاسودا همراه باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها