فیسبوک دست متخلفان روسی را در پوست گردو گذاشت

0
342
فیسبوک دست متخلفان روسی را در پوست گردو گذاشت|کالاسودا

فیسبوک دست متخلفان روسی را در پوست گردو گذاشت|کالاسوداکالاسودا_فیسبوک تصمیم دارد از نوعی سامانه جدید استفاده کند که با کمک آن تمامی متخلفان روسی را شناسایی کرده و مورد پیگرد قانونی قرار دهد.

مدتی است که بسیاری از شبکه های اجتماعی معتبر مثل فیسبوک و توئیتر تحت فشار دولت ایالات متحده قرار گرفته اند . این فشار ها که پس از انتخاب دونالد ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا اعمال می شود ، نشان می دهد نقش شبکه های اجتماعی در پیشبرد مقاصد سیاسی تا چه حد مهم است .

مدتی پیش ، فیس بوک برای نشان دادن حسن نیت خود ، اطلاعات مربوط به بیش از ۳۰۰۰ صفحه حاوی تبلیغات سیاسی در این شبکه اجتماعی را که از حساب های کاربری قلابی روس نشات گرفته بود تقدیم کنگره کرد.

این تبلیغات در جریان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ روسیه منتشر شده بودند و آمریکایی ها می گویند تبلیغات روس ها نتایج انتخابات را تحت الشعاع قرار داده اند . مدتی پس از ادعاهای گسترده رسانه های غربی در مورد سوءاستفاده روس ها از شبکه های اجتماعی آمریکایی به منظور دستکاری افکار عمومی مردم ایالات متحده فیس بوک به جنگ روسیه رفته است.

از سوی دیگر فیس بوک اعلام کرده که ۳۰۰۰ تبلیغ یادشده مربوط به حساب های کاربری روس بوده اند که همگی وابسته به گروهی موسوم به آژانس تحقیقات اینترنت هستند.این گروه از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ در فیس بوک فعال بوده و حدود ۱۰ میلیون نفر در آمریکا حداقل یکی از تبلیغات این گروه را دیده اند. ۴۴ درصد از موارد مشاهده این تبلیغات قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رخ داده و انتشار اخبار دروغین مهم ترین نتیجه این تحول بوده است.

مدیران فیسبوکی اظهار کرده اند ؛ با کمک تکنولوژی جدید فیسبوک امکان سرقت اطلاعات کاربران آمریکایی و یا عوام فریبی به حداقل خود می رسد . باید دید این ادعا تا چه حد سندیت دارد .