فیسبوک زمان را با flick می سنجد

0
324
فیسبوک زمان را با flick می سنجد|کالاسودا

فیسبوک زمان را با flick می سنجد|کالاسوداکالاسودا_فیس بوک واحد جدیدی برای سنجش زمان تعیین کرده است .این واحد جدید flick  نام دارد و بر اساس گزارش ها، کمی طولانی تر از  نانو ثانیه است.

فیسبوک و مدیرانش از مدت ها قبل به عنوان گروهی نو آور و اهل فناوری های نوین و به روز معروف بودند، در راس این گروه مارک زاکربرگ قرار دارد که با ایده های جدید خود نسبت به دیگر مدیران از نوآوری بالاتری برخوردار است .

این بار نیز زاکربرگ دست روی یک ایده متفاوت گذاشته است . ایده ای که به زمان مرتبط است . زمان به عنوان یکی از مهمترین موضوعات مرتبط با زندگی بشر . البته  ایده اصلی ایجاد واحد زمانی flick  که  ساده کردن ارقام و واحد ها برای افراد است، توسط  کریستوفر هارواث یکی از کارمندان سابق فیس بوک اختراع شده است .

واحد زمانی flick  کمی طولانی تر از نانو ثانیه است اما به هر ترتیب به عنوان  بخشی از زمان به حساب می آید. البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که flick   یک واحد زمانی رسمی نیست و فیسبوکی ها از این واحد زمانی به عنوان یک واحد موقتی و سرگرم کننده استفاده می کردند. درواقع از مدتی پیش  این واحد برای فیلم، بازی های ویدئویی یا رسانه های بصری طراحی شده بوده است. اما این ویژگی چگونه در فیلم ها مورد استفاده قرار می گرفت ؟فرض کنید در فیلم  هر ثانیه شامل ۲۴ فریم است. به عبارت دیگر هر فریم حدود ۰.۴۱۶۶۶۶۶۶۶۷ یا ۰.۴۱۷ ثانیه طول می کشد.

اما جالب است که اکنون با رونمایی رسمی فیس بوک از واحد زمانی جدیدش ، مشتریان بسیاری برای خرید این واحد زمانی صف کشیده اند ، جالب تر ، این که ؛ مدیران فیس بوک اعلام کرده اند این واحد زمانی خریدنی نیست،  بلکه یک ویژگی است. به بیانی دقیق تر حتی اگر فیسبوکی ها بخواهند نیز، نمی توانند این واحد را به فروش برسانند.