فیس بوک اکانت های مشکوک ایرانی را حذف کرد

0
477
فیس بوک اکانت های مشکوک ایرانی را حذف کرد

فیس بوک اکانت های مشکوک ایرانی را حذف کردکالاسودا – فیس بوک تعدادی از اکانت های ایرانی روی پلتفرم خود که رفتارهای مشکوک داشتند را حذف کرد. فیس بوک پس از برای این حذف، روشن نکرده است که آیا رفتار مشکوکی از تلاش دولت ایران برای تاثیرگذاری بر انتخابات میان دوره ای این کشور دیده است یا خیر.

این شرکت امروز اعلام کرده است که رفتارهای مشکوک مرتبط با کمپین جاری ایران روی پلتفرم این شرکت را شناسایی کرده است. در نهایت، تیم امنیت فیس بوک 82 صفحه، گروه و اکانت مرتبط با این قضیه را پاک کرده است که در قالب شهروندان بریتانیایی و آمریکایی فعالیت می کردند.

فیس بوک رفتارهای مشکوک هماهنگ شده را روی پلتفرم خود ممنوع کرده و با توجه به نزدیک بودن انتخابات میان دوره ای ایالت متحده امریکا، این شرکت اعلام می کند که تمام مواردی که این شبکه اخیرا ان را کشف کرده است، به طور کامل ممنوع شده و صفحات حذف شده اند. در ماه آگوست میلادی، فیسبوک اعلام کرد بیش از 600 حساب کاربری را به دلیل فعالیت ناموثق تعلیق کرده است.

پیش از این نیز فیس بوک حساب های کاربری مرتبط با ایران و روسیه را به اتهام راه اندازی کمپین هایی با حمایت دولتی مسدود کرده بود.

فیس بوک اکانت های مشکوک ایرانی را حذف کرد

ارتباط این قضیه با دولت ایران چیست؟

فیس بوک کمپین تاثیرگذار ایرانی را در این مسئله دخیل می داند که در پی تنش در این منطقه است. گوگل نیز شواهدی از این عملیات را یوتیوب منتشر کرد و گفت: علیرغم تلاش برای پنهان کردن هویت واقعی، این اکانت ها به ایران نسبت داده شده است. البته هنوز این مورد به تائید نرسیده است و ناتانیل گلیچر، مدیر این شرکت در زمینه امنیت سایبری می گوید: «هنوز روزهای اولیه این موضوع است و ما هیچ ارتباطی با دولت ایران پیدا نکردیم و نمی توانیم مطمئن باشیم که چه کسی مسئول است».

فیس بوک 30 صفحه، 33 اکانت و سه گروه و 16 اکانت اینستاگرام را که اخیرا در این زمینه فعالیت هایی انجام داده اند، حذف کرده است. حساب ها و صفحات کمتر از 100 دلار برای تبلیغات صرف کرده بودند. با این حال حداقل یکی از صفحات 1 میلیون فالوئر داشت و در یکی از گروه ها نیز حداقل 25 هزار نفربه این گروه پیوسته بودند. در اینستاگرام نیز حدود 28 هزار نفر حداقل یکی از حساب های مرتبط با ایران را دنبال کرده بودند. این اکانت در سال 2016 ایجاد شده بود، اما در طول سال گذشته، بیشترین فعالیت را داشته است. فیس بوک طی ماه های اخیرا، هزینه زیادی برای زیاد امنیت گذاشته و رفتارهای مشکوک و فعالیت کمپین های این چنینی روی پلتفرم خود را به سرعت ممنوع می کند.

با عضویت در صفحه اینستاگرام کالاسودا فناورانه زندگی کنید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها