فیس بوک برای کاربران بی ادب گزینه اختصاصی گذاشت

0
440
فیس بوک برای کاربران بی ادب گزینه اختصاصی گذاشت|کالاسودا

فیس بوک برای کاربران بی ادب گزینه اختصاصی گذاشت|کالاسوداکالاسودا_ فیسبوک در حال آزمودن طرحی است ، که از طریق آن کاربران بدون توهین و بی ادبی نسب به یکدیگر نظرات منتقدانه خود را ثبت کنند . این گزینه downvote  نام دارد و از دید بسیاری از کاربران کاربردی است .

بسیاری از افراد فعال در شبکه های مجازی هنگام ارائه نظر های خود به فحاشی و توهین کلامی روی می آورند ، اما فیسبوک طرحی را به اجرا دراورده که از طریق آن می توان بخش بزرگی از این موضوعات را مورد کنترل قرار داد .البته طراحان این گزینه آزمایشی به شدت تاکید دارند که   این دکمه با dislike متفاوت است. با این وجود  هنوز مشخص نیست فیس بوک تا چه تاریخی این آزمایش را گسترش می دهد.

این طرح که بر اساس گزینه downvote  طراحی شده است ، به کاربران فرصت می دهد هم مودب باشند و هم مخالف . البته شایان ذکر است که گزینه  جدید  تنها  برای ۵ درصد از  کاربران اندروید در آمریکا در حال آزمایش است . در نتیجه هنوز ios  بازها از این طرح بهره مند نشده اند. البته فیس بوک به بازدید کنندگان نشان نمی دهد کاربر با چه پست ها یا اظهار نظرهایی مخالفت کرده است. این شبکه اجتماعی ادعا می کند با کمک این گزینه  می تواند محتواهای نامناسب را شناسایی کند.

علاوه بر آن دکمه مخالفت روی نحوه نمایش یک اظهار نظر (کامنت) برای بقیه کاربران تاثیر نمی گذارد اما آن را برای کاربری که گزینه را انتخاب می کند ، مخفی می کند. به نظر می رسد زوکربرگ قصد دارد با کمک این طرح بسیاری از مشکلات خود در حوزه تعامل با کاربران را از میان بر داشته و رضایت آن ها را جلب کند، باید دید در طولانی مدت ، گزینه جدید فیسبوک چه کاربردهایی خواهد داشت .

downtown-facebook|کالاسودا