طی 50 سال آینده، کاربران فیس بوک را ارتش مردگان تشکیل می دهند

0
204

در حالی که فیس بوک اخیرا از ویژگی ای برای یاداوری حساب های کاربری افراد فوت شده و بهبود آن استفاده کرده است و فضای سرور را به این کار اختصاص داده، جدیدا پیش بینی کرده که تا 2070 یعنی حدود 50 سال دیگر ممکن است تعداد افرادی که پروفایل آنها در این پلفترم یادبود قرار میگیرد بیشتر شود.

صفحات یاد بود چیست؟

 فیس بوک بیش از 30 میلیون پروفایل افراد درگذشته را در خود ثبت کرده است. این آماری است که سال گذشته در یکی از سایت‌های معتبر تکنولوژی اطلاعات اعلام شد. فیس‌ بوک مدت‌ ها برای آن‌دسته از اعضای خود که دیگر زنده نبودند راهکاری نداشت تا اینکه صفحه یادبود را برای افراد فوت شده ساخت. بزرگترین شبکه اجتماعی دنیا روز سه شنبه اعلام کرد که از هوش منصوعی برای بهبود سیاست های موجود خود برای ایجاد ارتباط راحت تر خانواده و دوستان فرد متوفی استفاده می کند. در سال 2015، فیس بوک به دیگر کاربران که میراث دار فرد متوفی بودند، اجازه داده بود که کنترل پروفایل او را بر عهده بگیرند.

اکنون فیس بوک با توجه به یک مطالعه جدید که هفته گذشته در مجله Big data and society منتشر شده، پیش بینی کرده است که روند رشد این صفحات مطابق با نرخ مرگ و میر جهانی است که از طریق سازمان ملل متحد پیش بینی شده است.

اطلاعات ارزشمند برای مورخین و باستان شناسان

تیم محققان آکسفورد دریافته است که اگر از سال 2018 به بعد هیچ کسی وارد فیس بوک نشود، این سایت تا سال 2100 حدود 1.4 میلیارد پروفایل افراد فوت شده خواهد داشت. این صفحات به صفحات یادبود تبدیل می شوند و محققان معتقدند که اطلاعات موجود روی آن می تواند ارزش تاریخی داشته باشد و به برخی از خبرها از طریق آن مراجعه کرد.

دیوید واتسون پژوهشگر آکسفورد در یک نشریه منتشر شده در این خصوص می گوید: فیس بوک باید مورخین، افراد بایگانی کننده تاریخ، باستان شناسان و اخلاق گرایان را دعوت به شرکت در  روند جمع آوری داده های انباشته شده ای کند که پس از مرگ افراد در پروفایل آنها وجود دارد. این نه فقط در مورد یافتن راه حل هایی است که برای چند سال آینده پایدار بوده، بلکه احتمالا برای چندین دهه آینده نیز کارساز است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها