فیشینگ از راه اینستاگرام

0
178

این روزها فیشینگ ابعاد مختلف یافته و کلاهبرداران از طرق مختلف دست به سرقت اطلاعات کارت بانکی می زنند و این بار این کلاهبرداری از طریق اینستاگرام صورت می گیرد.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، کلاهبرداری اینترنتی و سرقت اطلاعات بانکی افراد این بار از طریق اینستاگرام قربانی می گیرد.

فیشینگ یا سرقت اطلاعات چیست؟

فیشینگ Phishing یک روش مخرب برای دسترسی به اطلاعات بانکی افراد و سرقت اموال ایشان است. هکرها درسال های اخیر تلاش های زیادی برای به سرقت بردن موجودی حساب های کاربران اینترنت کرده اند.

فیشینگ از طریق اینستاگرام

برخی از لینک‌هایی که در اینستاگرام توسط اینفلوئنسرها معرفی می‌شود، صفحات فیشینگی هستند که می‌توانند اطلاعات بانکی را سرقت و حساب‌تان را خالی کنند.

یکی از روش‌های تبلیغات، استفاده از اینفلوئنسرهای اینستاگرام است. اینفلوئنسرها کاربرانی هستند که فالوئرهای زیادی دارند و همین مخاطبان زیاد، موجب می‌شود کسب‌وکارها تمایل زیادی به استفاده از تریبون‌های شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغ محصول خود داشته باشند. این تبلیغات معمولا با جملاتی مثل «بسیاری از من پرسیده‌اند این لباست را از کجا خریدی؟» آغاز شده و با «لینک زیر را باز کنید تا به صفحه‌ای که ازش خرید کردم، منتقل شوید» تمام می‌شوند.

اما به نظر می‌رسد برخی لینک‌هایی که در اینستاگرام وجود دارند، صفحات فیشینگی هستند و بدین‌ترتیب به جای اینکه شما به وب‌سایتی مطمئن منتقل شوید، آدرس‌های نامعتبری هستند که اطلاعات بانکی شما را سرقت کرده و در مدت زمان کوتاهی قارد خواهند بود با در دست داشتن اطلاعات شما، حسابتان را خالی کنند.

مجرمان فضای مجازی با استفاده از لوگوها و تیترهای رسمی از بانک‌ها و مؤسسات مالی معتبر درصدد به دست آوردن اطلاعات بانکی افراد از طرف خود کاربران هستند که در این صورت به راحتی می‌توانند به حساب بانکی افراد دسترسی پیدا کنند. در کلاهبرداری به روش فیشینگ، کلاهبرداران با راه‌اندازی سایت‌های جعلی که شبیه به سایت‌های اصلی است، به ربودن اطلاعات افراد، اغلب برای سوءاستفاده‌های مالی اقدام می‌کنند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها