فیشینگ با ارسال پیامک

0
200

فیشینگ یا سرقت اطلاعات کارت های بانکی هر بار با روشی نوین از سوی سودجویان صورت می گیرد و این بار ارسال پیامک برای افراد روشی نوین برای این کلاهبرداران اینترنتی است.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، درگاه های بدون اعتبار اینترنتی هر بار صدها قربانی در حوزه فیشینگ می گیرند و این بار هم با ارسال پیامک به افراد مختلف آن ها را برای استفاده از این درگاه های بی اعتبار مشتاق می کنند.

در خصوص روش نوین کلاهبرداری اینترنتی از افراد، سودجویان با راه‌اندازی سایت‌های اینترنتی و ارسال لینک با مضامینی فریبنده و مخاطب‌پسند به صورت پیامک برای کاربران فضای مجازی، آن ها را برای فعالیت در سایت‌هایی که با هدف کلاهبرداری راه‌اندازی شده‌اند، تحریک و ترغیب می‌کنند.

فیشینگ چیست؟

در شیوه فیشینگ، از طریق اطلاعات وارد شده توسط کاربران در صفحات جعلی حساب‌های بانکی قربانیان خالی می‌شود. از طرفی یکی از شگردهای کلاهبرداران سایبری برای در طعمه قرار دادن مردم این است که با سوءاستفاده از احساسات شهروندان به ارسال لینک‌های حاوی بدافزار و سرقت اطلاعات شهروندان اقدام می‌کنند.

در مواقعی سودجویان به کاربر پیشنهاد می‌دهند برای بهره‌مند شدن از خدمات سایت معرفی‌شده، مبلغ ناچیزی را از طریق درگاه پرداخت الکترونیکی که معمولاً جعلی است، واریز کنند؛ در این صورت کاربران،  با واردن کردن اطلاعات مهم کارت و حساب بانکی خود در صفحاتی که شبیه صفحه درگاه پرداخت الکترونیکی بانک‌هاست، زمینه‌ساز سوءاستفاده از حساب‌های بانکی خود می‌شوند.

کدام درگاه ها فیشینگ می کنند؟

تا پیش از این درگاه های پرداخت اینترنتی که فاقد نماد الکترونیکی یا ای نماد بودند امکان فیشینگ از افراد را داشتند اما حالا مدتی است برخی از درگاه های پرداخت اینترنتی تحت پوشش درگاه های با ای نماد هم از اطلاعات کارت های بانکی افراد سواستفاده می کنند.

در هرصورت با دریافت هر لینک به ورود با وبسایت های بدون اعتبار رغبت نشان ندهید و اگر هم علاقه ای به این کار دارید توجه داشته باشید قربانی درگاه های اینترنتی بدون اعتبار نشوید.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها