فیلترینگ اینستاگرام روی میز دادستانی

0
466

دادستانی که سال گذشته تلگرام را فیلتر کرده حالا از احتمال فیلتر شدن اینستاگرام سخن گفته است.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، سال گذشته ایران از تلگرام خواست تا قوانین داخلی کشورمان را رعایت کند و وعده داد که در این صورت این اپلیکیشن فیلتر نخواهد شد. اما تلگرام با ایران همراهی نکرد و کانال ها و گروه هایی که ایران آن ها را غیر قانونی و امنیتی می خواند را مسدود نکرد. در پاسخ به این اقدام تلگرام دادستانی کل کشور نیز دستور فیلتر این اپلیکیشن را صادر کرد و تا به امروز این برنامه در اینترنت ایران فیلتر است.

اما حالا دادستانی از فیلتر اینستاگرام هم سخن به میان آورده است. سال گذشته نیز زمزمه هایی مبنی بر فیلتر کردن این اپلیکیشن در ایران مطرح شده بود اما به واقعیت نپیوست. ولی پس از قرار گرفتن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست تروریست های آمریکا، اینستاگرام دست به مسدود کردن صفحات تعدادی از فرماندهان سپاه، رئیس قوه قضائیه و برخی از مسئولان دولتی ایران زد.

این اقدام اینستاگرام حالا پاسخ تندی از سوی ایران به دنبال داشته است. «جواد جاویدنیا» معاون فضای مجازی دادستان کل کشور در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس گفت: اتفاقات اخیر و مسدود شدن صفحه شخصی بسیاری از مسئولان ما در اینستاگرام بزرگترین بی‌احترامی به ملت ایران است. هرچند که در گذشته این اتفاق پیش‌بینی شده و حتی در مقطعی وزارت ارتباطات به دنبال برقراری مذاکره بوده‌ است، اما این اقدام کافی نیست.

وی افزود: اگر راهی بجز فیلترینگ باقی مانده اعلام کنند و دولت به آن ورود کند و بر آن اعمال حاکمیت شود اما اگر راهی باقی نمانده، چاره‌ای جز فیلتر شدن اینستاگرام نیست. این در حالی است که نمونه‌های داخلی خوبی در کشور وجود دارد که می‌تواند جایگزین صفحه اینستاگرام خارجی شود.

حال باید منتظر ماند و دید که آیا اینستاگرام با ایران در این خصوص همراهی خواهد کرد یا این اپلیکیشن هم در ایران فیلتر خواهد شد؟

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها