قابلیت جدید گوگل ترنسلیت برای ترجمه‌ی گفتار

0
1443

مترجم گوگل یا همان گوگل ترانسلیت به زودی قابلیت ترجمه‌ی گفتار در زمان واقعی را ارائه می دهد که با استفاده از آن قادر خواهد بود گفتار را به نوشتار تبدیل کرده و در نهایت آن را در همان زمان ترجمه کند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از زد دی نت ، گوگل ویژگی جدیدی را در برنامه Google Translate آورده است که به برنامه این امکان را می دهد صوت را از یک زبان به زبان دیگر در زمان واقعی به رونوشت تبدیل کرده و ترجمه کند.

گوگل شاهکار ترجمه را در رویدادی که دیروز برگزار شد؛ نشان داد؛ که در آن گوگل طیف وسیعی از پروژه های هوش مصنوعی را در برنامه مترجم خود به کار گرفته است. برایان لین، مهندس تیم گفت که ویژگی رونوشت(Transcribe mode) صوتی در ماه های آینده در دسترس خواهد بود.

ویژگی رونوشت(Transcribe mode) صوتی ترجمه با برنامه Google Recorder در پیکسل 4 مقایسه شده است. طبق نسخه 9to5Google نسخه نمایشی گوگل نشان داد که  فایل صوتی انگلیسی در ” زمان واقعی” به متن اسپانیایی ترجمه شده می‌شود.

این شرکت همچنین دارای قابلیت رونوشت زنده Live Transcription  در اندروید است که هدف آن افراد کم شنوا است. این برنامه به آنها این امکان را می دهد نسخه های سخنرانی را در مجاورت تلفن خود و در صفحه گوشی های هوشمند مشاهده کنند. به طوری که متن سخنرانی به زبان اصلی رونوشت شده و سپس قابلیت ترجمه به متن با زبان دیگر را دارد.

اما مانند Live Transcription ، رونوشت در برنامه گوگل ترانسلیت تنها به دستگاه متکی نیست، بنابراین کاربران برای تهیه متن رونویسی باید به یک اتصال اینترنتی و یا فضای ابری گوگل وصل باشند. این قابلیت از Google Recorder متفاوت است که می تواند به صورت آفلاین رونویسی کند.

به احتمال زیاد در آینده ی نزدیک  گوگل از هوش مصنوعی خود برای انجام رونوشتهای زنده از یک زبان به زبان دیگر بدون نیاز به اتصال اینترنتی در دستگاه استفاده خواهد کرد.

اما رونوشت صوتی از یک زبان به زبان دیگر حتی برای گوشی های هوشمند قدرتمند امروز مانند یک چالش بزرگ به نظر می رسد. گوگل می گوید رونوشت ترجمه به طور مداوم کل جمله را ارزیابی می کند. سپس تلاش می کند تا نقطه گذاری را اضافه کند، ترجمه ها را بر اساس متن تنظیم شده و با لهجه ها سازگار شود.

گوگل انتظار دارد مدلهای زیربنایی هوش مصنوعی خود را با گذشت زمان بهبود ببخشند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها