قابلیت های اپل برای خدمات پزشکی افزایش یافت

0
499
قابلیت های اپل برای خدمات پزشکی افزایش یافت|کالاسودا

قابلیت های اپل برای خدمات پزشکی افزایش یافت|کالاسوداکالاسودا_شرکت اپل در پرتابل خبری خود اعلام کرده ؛ قصد دارد قابلیت دسترسی به سوابق استفاده از خدمات بهداشتی و درمانی را به مدل های جدید آیفون اضافه کند . این قابلیت کمک می کند،  افراد با سرعت بالاتری به  اطلاعات پزشکی خود دسترسی داشته باشند.

شاید در نگاه اول این نوع قابلیت ها چندان مهم به نظر نرسند ، اما موضوع این جا است که همین قابلیت کمک می کند تا افراد پرونده های پزشکی منسجم تری داشته باشند . درواقع ، با کمک این ابزار ، تمامی سوابق مراجعه به پزشک،بستری در  بیمارستان، خرید دارو،انجام عمل جراحی و …از طریق یک برنامه ساده آیفون و بر اساس  ترتیب زمانی مناسب در دسترس است. در نتیجه  پزشکان می توانند بر مبنای همین اطلاعات تجویزهایی  مناسب تر انجام دهند و نیازی به مرور پرونده های سنگین پزشکی وجود نخواهد داشت .

افزون بر این ها استفاده از این سیستم به افزایش امنیت سوابق پزشکی افراد نیز کمک می کند . برای مثال به جای آن که پرونده ها تحت فایل های اینترنتی نا امن طبقه بندی شوند ، می توانند در قالب برنامه های موبایلی و با امنیت بالا دسته بندی شوند . البته اپل برای دسترسی به این اطلاعات و طبقه بندی مسیری قانونی و البته طولانی را طی کرده است .

این شرکت  با همکاری جامعه پزشکی امریکا قصد دارد سوابق پزشکی مردم این کشور را مرتب و طبقه بندی کند تا افراد مجبور نباشند هر بار به طور دستی به دنبال این اطلاعات بگردند.

از قابلیت های مثبت جانبی این برنامه را می توان سهولت در دسترسی به آزمایش ها ، داروها و یافتن اطلاعاتی ذخیره سازی و یافتن اطلاعاتی مانند نتایج یک آزمایش یا داروهای تجویز شده یک پزشک دانست .

قابلیت هایی که به دسته بندی اطلاعات درمانی افراد کمک شایانی می کند .

به نظر می رسد اساس طبقه بندی این اطلاعات بر مبنای استانداردی موسوم به FHIR است .

استانداردی که در زمینه انتقال سوابق دیجیتال استانداردی پذیرفته شده و متداول است. باید دید در بلند مدت این برنامه تا چه حد خوش اقبال می شود و آیا می تواند  در دیگر کشورها نیز رواج پیدا کند یا خیر .