Motion Sense در پیکسل 4 چگونه کار می‌کند؟

0
525
Motion Sense در پیکسل 4 چگونه کار می‌کند؟

یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های پیکسل 4، رادار مینیاتوری آن است. تراشه رادار پیکسل 4 بخشی از پروژه رادار Soli  این شرکت است که از طریق آن، ژست‌های کاربر را از راه دور تشخیص می‌دهد. رادار Soli که درست در حاشیه بالای نمایشگر قرار دارد؛ قادر است حرکت را تشخیص داده و برخی عملکردها را بدون لمس گوشی اجرا کند. در ادامه با ما همراه باشید تا با ویژگی‌های مختلف Motion Sense آشنا شده و در مورد روش کار آن بیشتر حرف بزنیم.

Motion Sense چیست؟

Motion Sense نامی است که گوگل به ویژگی‌های سنجش رادار خود در پیکسل 4 داده است. این ویژگی از امواج رادیوی با فرکانس بالا استفاده کرده و حرکات فرد، زاویه و سرعت آن را شناسایی می‌کند؛ درنهایت آن را به زبان خود ترجمه کرده و در نرم‌افزار گوشی به کار خواهد گرفت. شما می‌توانید از طریق تنظیمات/ Settings > سیستم/ System > Motion Sense این قابلیت را فعال کنید. این ویژگی به دو قسمت تقسیم می‌شود:

  • Quick Gestures: شما قادر هستید با استفاده از آن برخی قابلیت‌های گوشی را با حرکت دستتان انجام می‌دهید. عملیاتی مانند تغییر موسیقی و یا تنظیم صدای آن. سایلنت کردن گوشی در مواقعی که گوشی‌تان زنگ می‌خورد و یا وقتی آلارم آن به صدا درمی‌آید.
  • Ambient Display: روشن شدن نمایشگر وقتی به آن نزدیک می‌شوید. نشان دادن صفحه‌نمایش و یا کم کردن صدا زنگ وقتی دستتان به آن نزدیک شود. در این صورت گوشی حسگرهای مربوط به فناوری تشخیص چهره را فعال کرده و درصورتی‌که گوشی زنگ می‌خورد و یا آلارم آن روشن است؛ صدای آن را کم می‌کند.

Motion Sense چیست؟

بیشتر بخوانید: ویژگی های جدید گوگل برای گوشی پیکسل ۴ چیست؟

ویژگی اول Motion Sense : قابلیت Skips songs تغییر موسیقی

ویژگی Motion Sense بسیار کاربردی است. در صورت فعال بودن، شما به‌راحتی می‌توانید دست خود را از سمت چپ به راست یا راست به چپ در جلو سنسور رادار عبور دهید تا آهنگ‌ها را به جلو یا عقب ببرید. این کار نه تنها در برنامه موسیقی شما بلکه در تمام نرم‌افزار پیکسل انجام می‌شود. بنابراین می‌توانید موسیقی خود را از در هرکجا و در هر زمان کنترل کنید. در صورت تمایل می‌توانید جهت حرکت را معکوس کنید. فرقی نمی‌کند که چگونه دست خود را حرکت می‌دهید؛ تنها باید دست خود را از سنسور رادار خیلی دور نکنید.

ویژگی اول Motion Sense : قابلیت Skips songs تغییر موسیقی

ویژگی دو: بی‌صدا کردن Silence interruptions

این ویژگی بهترین ویژگی Motion Sense در حال حاضر است که شامل دو بخش می‌باشد. شما می‌توانید از آن برای کاهش حجم صدا و هم برای بی‌صدا کردن زنگ گوشی‌تان استفاده کنید. رادار گوشی در حین نزدیک شدن دست به آن صدای زنگ و یا آلارم را کم می‌کند.

به‌طور مثال اگر آلارم در حال زنگ زدن است؛ صدای آن را خاموش کرده و تا 10 دقیقه زنگ هشدار را به تعویق می‌اندازد. همچنین شما می‌توانید صدای زنگ تماس را خاموش‌کنید؛ اما نمی‌توانید تماس را رد کنید.

ویژگی دو: بی‌صدا کردن Silence interruptions

ویژگی 3: دستیابی به گوشی برای چک کردن آن Reach to check phone

قابلیت Reach to check phone یک ویژگی ساده رادار حرکت است. بنابراین زمانی که گوشی احساس کند دست شما به آن نزدیک خواهد شد؛ صفحه‌نمایش را روشن کرده و اعلان‌ها را نشان می‌دهد. علاوه بر این دوربین تشخیص چهره را فعال کرده و خیلی سریع قفل صفحه را باز می‌کند.

جالب اینجاست که رادار Soli پیکسل 4 می‌تواند بین قابلیت Reach to check phone و تکان دادن دست در مثال‌های بالا، تمایز قائل شود. بنابراین اگر دست خود را روی صفحه‌نمایش بچرخانید؛ قابلیت Reach to check phone فعال نمی‌شود.

ویژگی اندرویدی ” raise to wake ” نیز در پیکسل 4 موجود است و از نظر فنی همان reach to check phone می‌باشد؛ اما با یک تفاوت اساسی. در قابلیت اندروید raise to wake، ابتدا باید تلفن را بردارید تا صفحه و قفل دوربین‌های آن فعال شوند. اما Reach to check phone سریع‌تر است؛ زیرا قبل از اینکه صفحه‌نمایش را لمس کنید؛ همه‌چیز فعال خواهد شد. این همان چیزی است که باعث می‌شود قابلیت تشخیص چهره پیکسل 4 بسیار سریع‌تر از سایر گوشی‌های دارای تکنولوژی اندروید raise to wake باشد.

ویژگی 3: دستیابی به گوشی برای چک کردن آن Reach to check phone

ویژگی 4: Show display when nearby

قابلیت Show display when nearby درصورتی‌که شما always-on display پیکسل 4 را فعال کرده‌اید؛ قابل‌استفاده و کاربردی است. هنگامی‌که این ویژگی از Motion Sense فعال باشد؛ پیکسل 4 نمایشگر را فقط در مواقع نزدیکی روشن می‌کند. این امر باعث می‌شود عمر باتری در حالت نمایشگر همیشه روشن، افزایش یابد. تنها مسئله این است که صفحه‌نمایش گوشی پیکسل 4 در هر زمان که نزدیک آن می‌شوید؛ روشن می‌شود و این امر ممکن است شما را به اشتباه بیندازد و فکر کنید اعلانی دریافت کرده‌اید.

ویژگی 4: Show display when nearby

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها