قابلیت Ray Tracing در کنسول‌های نسل بعد فرصت‌های جدیدی را برای کیفیت بصری ایجاد می‌کند

0
304

در چند سال اخیر، فناوری Ray Tracing به یک موضوع پر بحث در صنعت بازی‌های ویدیویی تبدیل شده است و حالا مایکروسافت و سونی نیز می‌‌خواهند تا با استفاده از این فناوری در کنسول های نسل بعدی خود، وارد گود این رقابت شوند. این قابلیت می‌تواند در کنسول‌های نسل بعد فرصت‌های جدیدی را برای کیفیت بصری ایجاد کند.

هر دو کنسول سونی و مایکروسافت در زمان معرفی کنسول‌های نسل جدید خود و گزارش مختصر و مفید از سخت افزار و ویژگی‌های پلی‌استیشن 5 و ایکس‌باکس اسکارلت (Project Scarlett)، به فناوری Ray Tracing اشاره کردند و حالا می‌دانیم که این کنسول‌ها می‌توانند تصاویر را با فناوری Ray Tracing رندر کرده و جلوه‌های بصری زیباتری را به ما نمایش دهند. البته بد نیست اشاره کنیم Ray Tracing که (فعلا) یک واژه بزرگ و پربحث در دنیای PC Gaming محسوب می‌شود، می‌تواند به شکل ها و روش‌های مختلف سخت افزاری و نرم افزاری شبیه سازی شود و دقیقا نمی‌دانیم که پشتیبانی کنسول‌های نسل بعدی از این فناوری، دقیقا به چه صورتی است.

اما فناوری Ray Tracing و وجود آن در نسل آینده کنسول ها، دقیقا چه کارهایی می‌تواند انجام دهد و چه تاثیری روی جلوه‌های بصری بازی‌ها بگذارد. به تازگی مصاحبه‌ای با Luis Correa، موسس و کارگردان خلاقیت استودیوی C2 Game (این استودیو هم‌اکنون برروی بازی Project Monolith کار می‌کند) انجام شده و در مورد کنسول‌های نسل بعدی صحبت شده است. زمانی که از Luis Correa پرسیده می‌شود که هیجان انگیزترین  و بزرگترین انتظارات از نسل بعدی کنسول‌ها چیست، او به سادگی پاسخ می‌دهد که رندر تصاویر به صورت Ray Tracing می تواند بسیار تاثیر گذار باشد.

رندرینگ به صورت Ray Tracing، فرصت‌های جدید و جالبی را برای کیفیت رندرینگ ایجاد می‌کند. ما باید ببینیم که نسل بعدی کنسول‌ها، تا چه حد قادر است تا از Ray Tracing پشتیبانی کند. آیا بازی God of War بعدی از رندرینگ Ray Tracing استفاده کرده و مسیر جدیدی را برای صنعت باز می کند؟ یا این که این فناوری تنها برای بازی‌های کوچک و جمع و جور استفاده خواهد شد؟ فقط زمان می‌تواند این‌‌ها را به ما بگوید.

شاید بسیاری از خوانندگان این مطلب، در مورد Ray Tracing اطلاعات چندانی نداشته باشند که بد نیست توضیحی برای این افراد ارایه دهیم. Ray Tracing در واقع یک روش نوین و بسیار پیشرفته برای رندر کردن سایه‌ ها، نورپردازی‌ و بازتاب‌ها درون یک صحنه است. اصل و اساس این فناوری جدید نبوده و بسیاری از فیلمسازان و انیمیشن سازان در گذشته با استفاده از این تکنیک رندر، صحنه‌های زیبا و سینمایی بسیاری را خلق کرده‌اند. نکته جدید برای فناوری Ray Tracing، حضور Real Time آن درون بازی‌های ویدیویی است که تا به حال دیده نشده است. استفاده از تکنیک Ray Tracing، به طور کلی نیازمند سرورهای گسترده برای پیش رندر (Pre Render) کردن گرافیک است و همین موضوع باعث می‌شود تا فکر پردازش این فناوری به صورت Real Time، تا همین چند سال پیش به مانند یک رویا به نظر برسد اما حالا با فناوری و سخت افزار جدید، می‌توانیم Ray Tracing را درون خانه‌ها؛ درون جعبه کنسول یا کیس خود داشته باشیم و از آن لذت ببریم. Ray Tracing یک تکنیک رندرینگ است که افکت‌های نورپردازی بسیار واقع گرایانه‌ ای تولید می‌کند؛ یک الگوریتم که می‌تواند پرتو نور را دنبال کرده و نحوه تعامل نور با اشیا و عناصر مصنوعی و مجازی را به مانند فیلم‌ های CGI تعیین نماید. در سال‌های اخیر، سرعت پیشرفت نورپردازی در عناوین مختلف بسیار زیاد بوده و شاهد نورپردازی مبتنی بر فیزیک یا موارد دیگر مانند Volumetric Lighting بودیم اما Ray Tracing در واقع خیلی مربوط به منشا نور نیست، بلکه به تعامل آن با محیط اطراف بستگی دارد و حالا با وجود فناوری جدید انویدیا، نورپردازی، بازتاب‌ها و سایه‌ها می‌ توانند خیلی بهتر و واقع گرایانه‌ تر به نظر برسند. الگوریتمی که پیشتر از آن گفتیم، به این صورت کار می‌کند که زمانی که نور به هر سطحی برخورد می‌کند، تعامل و تاثیر آن را دقیقا به همان صورتی که چشم انسان آن را می‌بیند، محاسبه کرده و سایه‌ها و بازتاب‌ها را به تبعیت از آن، نمایش می‌دهد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها