قاضی نیویورکی تفنگ های سه بعدی را ممنوع کرد

0
1278

کالاسودا_یک قاضی امروز در یک دستور مستقیم خواستار جلوگیری از طرح فروش اسلحه های سه بعدی به صورت آنلاین شد.

این موضوع در راستای جلوگیری از فروش و پخش سلاح های کشتار می باشد.جالب اینکه اولین مجموعه این چنین توسط کودی ویلسون تاسیس شده است که تصمیم داشت سلاح های گرم را به صورت سه بعدی و عمده در بازارهای آنلاین به فروش برساند

.آقای ویلسون تصمیم داشت که طرح های سلاح گرم را فردا به صورت عمومی منتشر کند زیرا موافقت این موضوع را از دولت ترامپ دریافت کرده بود.

 

این طرح ها قرار بوده است که فردا منتشر شوند

اما ۹ قاضی اوایل هفته به این موضوع مداخله کردند و اعلام کردند که این موضوع کاملا غیرقانونی و نادرست می باشد.یک قاضی فدرال در سیاتل امروز اعلام کرد که این پروژه تا زمان حل مشکلات قانونی متوقف خواهد شد.قطعا شاهد یک نبرد قانونی دیگر در روزهای آینده خواهیم بود.

قاضی فدرال نیویورک خانم باربارا آندروود در بیانیه ای اعلام کردند : (( همانطور که ما راجع به این موضوع صحبت کردیم ، این یک کار کاملا احمقانه است که بخواهیم دستور ساخت یک تفنگ سه بعدی غیرقابل ردیابی و شناسایی را به صورت آنلاین در اختیار مجرمان قرار دهیم.البته جالب آقای کابینه ی آقای ترامپ موافقت خود را راجع به این موضوع اعلام کرده بودند. ))

رییس جمهور آمریکا ترامپ در مورد این جنجال های اخیر پیامی را منتشر کرد که فهمیدن موضح ایشان را سخت تر می کرد : (( من موافق فروش اسلحه های سه بعدی پلاستیکی به جامعه هستم.من به تازگی انجمن ملی اسلحه در آمریکا صحبت کردم و فکر نکنم موضوع زیاد حساسی باشد. ))

 

خبرهایی در زمینه غیرقانونی بودن این اسلحه هم وجود دارد

این سلاح ها به دلیل غیر قابل ردیابی بودن و شناسایی غیرقانونی می باشند این موضوعی بود که انجمن ملی اسلحه در آمریکا به آن اشاره کرد.یک سری مخالفت ها و موافقت ها در مورد تفنگ های سه بعدی بین ایالت های آمریکا وجود دارد که می تواند مشکلات عدیده ای در راستای مقابله با این موضوع به وجود خواهد آمد.

تمام قاضی های ایالت آمریکا هم گفته اند که اجازه به دستیابی به این اسلحه ها کاملا نادرست و اشتباه بوده است.

به هرحال چه این کارهای قانونی موفقیت آمیز باشد و چه شکست بخورد ، شرکت ویلسون و صنایع دفاع آمریکا قصد دارد که این سلاح های دست ساز در دسترس همگان قرار بگیرد.

 

توضیحاتی در زمینه پرینترهای سه بعدی

اولین تکنولوژی پرینت سه‌بعدی در سال ۱۹۸۰ میلادی مشاهده شد. دکتر کودامای ژاپنی اولین بار این تکنولوژی را به نام خود ثبت کرد. در آن زمان این تکنولوژی نمونه‌سازی سریع خوانده می‌شد، ای نام‌گذاری به این دلیل بود که این فناوری در واقع برای ساخت سریع و کم‌هزینه ی  نمونه ی اولیه برای یک تولید انبوه طراحی شده بود.

سپس چالرز هل در سال ۱۹۸۶ میلادی دستگاه استریولیتوگرافی را به نام خود ثبت کرد. البته هل در دستگاه خود را در سال ۱۹۸۳ اختراع کرده بود و در این مدت به در حال تأسیس شرکت سیستم سه بعدی بود که در آن زمان به نام RP Systems شناخته می‌شد که هم‌اکنون نیز یکی از بزرگترین فعالان حوزه ی پرینت سه‌بعدی است. در آنجا بود که اولین نمونه این دستگاه را با نام SLA-1 ساخت و در سال ۱۹۸۷ میلادی آن را معرفی کرد و در سال ۱۹۸۸ به اولین تست موفق دست پیدا کرد.

در همان زمان‌ها کارل دکارد که در دانشگاه تگزاس مشغول بود در سال ۱۹۸۷ فرایند نمونه‌سازی سریع با پخت لیزری قابل انتخاب را با نام خود پر کرد. این ثبت اختراع در سال ۱۹۸۹ میلادی صادر شد و بعد از آن مجوزش خریداری شد. مواردی که در بالا به آن‌ها اشاره بخشی از مهمترین فعالیت‌ها در حوزه ی پرینت سه‌بعدی بود که هم‌اکنون این فناوری را به مکانی که هست رسانده‌است. به غیر از موارد بالا اتفاقاتی دیگری نیز در این حوزه رخ داده‌است مثل ساخت اولین پرینتر رومیزی، اولین پرینتر ارزان قیمت و ….

اساسی‌ترین تفاوت اصول اولیه پرینت سه‌بعدی فرایند ساخت لایه به لایه آن است. در واقع این واژهٔ تولید افزاینده است که این روش تولید از تمامی متدهای تولید سنتی جدا کرده‌است. متد پرینت سه‌بعدی به نحوی است که لایه‌هایی با دقت کسری از میلی‌متر را به صورت بخش بخش می‌سازد در حالی که متدهای سنتی تماماً بر اساس براده برداری یا قالب‌ریزی و ریخته‌گری بوده‌اند و خود کلمه ی Manufacturing ریشه ی لغوی در زبان فرانسوی دارد که به معنای «ساخته شده توسط دست» می‌باشد.

در روش‌های سنتی که ذکر شد محدودیت‌ها و معایب بسیاری دیده می‌شود.

مثلاًدر روش براده‌برداری که از یک قطعه بزرگتر به جسم نهایی می‌رسند. معمولاً ۹۰٪ از ماده هدر می‌رود که هزینه ی  زیادی برای تولیدکننده و در نتیجه مصرف‌کننده خواهد داشت.

در مقابل ایده ی  پرینت سه‌بعدی لایه‌ها را بر روی هم می‌سازد و هیچ‌گونه هدر رفتی از ماده اولیه نخواهیم داشت. این فعالیت نیز کاملاً به صورت اتوماتیک انجام می‌شود.

این موضوع همچنین و دقت بالایی نیز دارد.

امروزه مدلسازی سه بعدی در رشته‌های گوناگونی همچون قطعه سازی، معماری، طراحی صنعتی، روباتیک، صنایع هوافضا و… رایج است.

این مدلسازیها تا پیش از این به شکل تصاویر دو بعدی روی صفحه‌های نمایشگر یا روی کاغذ ارائه می‌شدند.

افراد با دیدن آن‌ها درکی از آنچه طراحان در ذهنشان دارند بدست آورند.

با ما در کانال تلگرام کالاسودا همراه باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها