قرارداد میلیارد دلاری شرکت تی موبایل با نوکیا

0
455

کالاسودا_شرکت تی موبایل و نوکیا اعلام کردند که قراردادی با ارزش ۳.۵ میلیارد دلار امضا کرده اند ، محتوای این قرارداد شامل فراهم سازی نرم افزار و سرویس تکنولوژی ۵G توسط شرکت نوکیا برای شرکت تی موبایل می باشد. این شرکت همچنین قرار است زیرساخت های تکنولوژی ۵G را هم برای شرکت تی موبایل آماده کند.

همکاری تی موبایل و نوکیا

آقای نویل ری مدیر بخش تکنولوژی تی موبایل اعلام کرد که ما همگی حامی اجراسازی تکنولوژی ۵G هستیم.شرکت نوکیا قرار است برای ساخت و استفاده از تکنولوژی ۵G توسط شرکت تی موبایل ، کارهایی را در زمینه امواج ۶۰۰MHz و ۲۸GHz میلیمتر انجام دهد.این شرکت همچنین اعلام کرد این تحولات بر اساس قوانین رادیویی می باشد.

تکنولوژی ۵G چیست؟

این قرارداد برای هر دو شرکت یک قدم رو به جلو محسوب می شود.شرکت تی موبایل جز اولین شرکت ها بود که اعلام کرد می خواهد بر روی تکنولوژی ۵G سرمایه گذاری کند و این موضوع باعث شد تا شرکت نوکیا جز پیشتازان در زمینه ساخت بستر این تکنولوژی باشد.تمام این فعالیت ها برای این است که ارتقایی در زمینه اینترنت و سرویس ۴G صورت بگیرد.علاوه بر این تمام این کارها نشانه هایی برای ظهور اینترنت ۵G در سرویس های اینترنت تلفن همراه خواهد بود.

توضیحاتی در مورد شرکت های نوکیا و تی موبایل

نوکیا

نوکیا معروف به غول موبایل جهان و بزرگترین نوآور و قدیمی‌ترین شرکت موبایل جهان است. شرکت تجهیزات مخابراتی فنلاندی و چندملیتی است، که تمرکز اصلی آن بر تولید تجهیزات و زیرساخت‌های ارتباطات مخابراتی و نرم‌افزارهای نقشه و ناوبری معطوف می‌باشد. این شرکت از طریق شرکت تابعه نوکیا سولوشنز اند نتورکس در حوزه‌های تجهیزات پهنای باند شبکه‌های موبایل و خدمات مولتی‌مدیا نیز فعالیت می‌کند.

ریشه‌های تأسیس شرکت نوکیا به سال ۱۸۶۵ بازمی‌گردد، که فردریک ایدستام با مشارکت لئو میشلن اقدام به راه‌اندازی شرکت نوکیا نمود. این شرکت در آغاز در زمینه تولید کاغذ فعالیت می‌کرد، ولی در سال ۱۸۹۶ ایدستام بازنشسته شد و میشلن ریاست شرکت را در دست گرفت که در پی آن در سال ۱۸۹۸ نوکیا شروع به تولید لاستیک و تایر اتومبیل نمود.

از ۱۹۱۲ این شرکت وارد عرصه تولید تجهیزات خطوط تلفن، تلگراف و سیم‌کشی الکتریکی شد. بعدها وارد بازار مخابرات گردید. در سال ۱۹۸۸ بخش تولید تایر این شرکت تحت نام نوکیان تایرز تفکیک شد و در ۱۹۸۹ نیز بخش تولید کاغذ نوکیا نیز به شرکت اس‌سی‌آ واگذار گردید. این شرکت از ابتدای دهه ۱۹۹۰ فعالیت خود را تنها بر بازار مخابرات متمرکز نمود.

بخش تولید تلفن همراه نوکیا در نهایت در سال ۲۰۱۳ به ارزش ۷٫۱۷ میلیارد دلار توسط مایکروسافت خریداری شد. ساختمان دفتر مرکزی نوکیا در شهر اسپو، فنلاند قرار دارد. سهام شرکت نوکیا در بازار بورس نیویورک و بورس اوراق بهادار هلسینکی معامله می‌شود.

تی موبایل

تی-موبایل شرکت هلدینگ ارائه‌دهنده خدمات تلفن همراه آلمانی و چندملیتی است، که یکی از شرکت‌های تابعه دویچه تلکوم به‌شمار می‌آید.

شرکت تی-موبایل، در عمل مالکیت و مدیریت بر شبکه تلفن همراه شرکت دویچه تلکوم را در اختیار دارد و ارائه‌کننده خدمات شبکه جی‌اس‌ام، سامانه جهانی مخابرات سیار، پروژه مشارکتی نسل سوم شبکه تلفن همراه و شبکه سلولی در ۱۱ کشور اروپایی، ایالات متحده آمریکا، کانادا و پورتوریکو می‌باشد.

شرکت تی-موبایل پس از شرکت‌های وودافون، بهارتی ایرتل و تلفونیکا به‌عنوان چهارمین اپراتور چندملیتی موبایل جهان شناخته می‌شود. این شرکت همچنین با در اختیار داشتن شبکه‌ای از ۲۵۰ میلیون مشترک خطوط تلفن همراه، دهمین اپراتور بزرگ موبایل جهان، به‌شمار می‌آید.

اولین شرکت ارائه ‌دهنده خدمات تلفن همراه در آلمان، توسط شرکت دولتی پست این کشور، دویچه باندزپست  (Deutsche Bundespost) تأسیس شد. این شرکت، سی-تل (C-Tel)  نام داشت و در آغاز کار شبکه، از سیستم آنالوگ رادیوتلفن، برای شبکه تلفن همراه خود، استفاده می‌نمود. سپس در سال ۱۹۸۵ آن را به شبکه موبایل آنالوگ نسل اول تغییر داد، که در واقع اولین شبکه واقعی تلفن همراه، در کشور آلمان محسوب می‌شد.

در تاریخ ۱ ژوئیه ۱۹۸۹ آلمان غربی بار دیگر، شرکت دویچه باندزپست را، احیا نمود و بخش جدیدی نیز، برای مدیریت بر فعالیت‌های تلفن همراه، تحت نام دویچه باندزپست تلکام را، به آن شرکت اضافه نمود. سپس در تاریخ ۱ ژوئیه ۱۹۹۲ اولین شبکه جی‌اس‌ام در فرکانس ۹۰۰ مگاهرتز، راه‌اندازی شد. این شبکه به شرکت تابعه دی۱ سپرده شد. بعدها شرکت دی۱ به وودافون آلمان و دی۲ به تی-موبایل تغییر نام دادند

در سال ۱۹۹۵ دویچه باندزپست تلکوم؛ به دویچه تلکوم تغییر نام داد، یک سال بعد، در ۱۹۹۶ فرایند خصوصی‌سازی دویچه تلکوم آغاز شد، که در همان سال ، بخش ارائه خدمات موبایل آن، ابتدا به دی‌تی‌موبایل  (DeTeMobil) و سپس به تی-موبایل (T-Mobile) تغییر نام داد.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها