قفل تشخیص چهره گوگل پیکسل 4 سریع‌تر است یا Face ID اپل ؟

0
700
قفل تشخیص چهره گوگل پیکسل 4 سریع‌تر است یا Face ID اپل ؟

گوشی جدید گوگل به نام پیکسل 4 با قابلیت‌های خوبی مانند رادار تشخیص حرکت، دوربین‌های باکیفیت و رونویسی از مکالمه ارائه شده است؛ اما قفل تشخیص چهره آن یکی از ویژگی‌های کاربردی آن می‌باشد. این گوشی گوگل همانند اپل در قفل تشخیص چهره خود قابلیت‌های جدیدی گنجانده است. گوگل اعلام کرده است که قفل تشخیص چهره پیکسل 4 از Face ID اپل سریع‌تر و ایمن‌تر است. در این مطلب با ما همراه باشید تا به پاسخ این سوال برسیم که “قفل تشخیص چهره پیکسل 4 بهتر است یا Face ID اپل ؟”

قفل تشخیص چهره پیکسل 4 یا Face ID اپل ؟

قبل از مقایسه این قابلیت در هر دو گوشی، در ابتدا بهتر است در مورد روند و نحوه انجام این عملیات در گوشی‌های اپل و پیکسل 4 حرف بزنیم؛ زیرا اندکی متفاوت عمل می‌کنند. هر دو گوشی آیفون (در این آزمایش از آیفون 11 استفاده شد) و Pixel 4 از یک سنسور مادون‌قرمز برای ردیابی نقاط روی چهره و ویژگی‌های صورت استفاده می‌کنند که بعد از الگوبرداری از چهره شما، آن را در حافظه خود ثبت خواهد کرد. اما رویکرد گوگل متفاوت است؛ درواقع پیکسل 4 از طریق یک تراشه کوچک در داخل گوشی حرکت شمارا احساس کرده (مانند برداشتن تلفن) و شروع به کار می‌کند تا عملیات شناسایی چهره را انجام دهد.

درواقع شما نمی‌توانید بدون برداشتن گوشی Pixel 4 و بدون کمک قابلیت Motion Sense از قفل تشخیص چهره استفاده کنید. در مقابل برای استفاده از فیس آیدی آیفون باید صفحه را از پایین به سمت بالا سواپ کنید تا قفل آن را باز شود.

در این آزمایش تصمیم گرفتیم میزان راحتی استفاده از قفل چهره و همچنین سرعت آن در هردو گوشی اپل و پیکسل 4 را مقایسه کنیم. کارشناسان از قفل تشخیص چهره در شرایط تاریک، زمانی که گوشی روی میز قرار دارد؛ زمانی که روبه‌رو چهره است و در حالتی که بر روی مبل لم داده‌اید؛ استفاده کردند و نتایج زیر به دست آمد:

قفل تشخیص چهره پیکسل 4 یا Face ID اپل ؟

تنظیم قفل تشخیص چهره در آیفون و پیکسل 4

هر دو گوشی در مرحله ابتدایی صورت را اسکن کرده و با راهنمای تصویری که روی صفحه‌نمایش نشان داده می‌شود؛ از شما می‌خواهند تا صورتتان را کاملاً در دایره روی تصویر قرار دهید تا تمام زوایا صورت شما اسکن شود. با توجه به این تست، اپل راحت‌تر و سریع‌تر توانست فرایند اسکن و تنظیم اولیه قفل تشخیص چهره را انجام دهد.

تنظیم قفل تشخیص چهره در آیفون و پیکسل 4

حالت اول: بلند کردن گوشی از روی زمین (خاموش بودن صفحه‌نمایش)

پیکسل 4 در این حالت پیروز شد. اگر شما در گوشی پیکسل 4 از Motion Sense استفاده کنید؛ با توجه به رادارهای حرکتی به محض بلند کردن گوشی، صفحه‌نمایش روشن شده و با اسکن چهره، قفل باز می‌شود و نیازی به کشیدن دست روی صفحه‌نمایش نیست.

اما این روند در گوشی‌های اپل اندکی سخت‌تر است و شما به‌محض بلند کردن گوشی از روی زمین باید انگشتتان را روی صفحه‌نمایش کشیده و سپس آن را در مقابل چهره‌تان قرار دهید.

حالت اول: بلند کردن گوشی از روی زمین (خاموش بودن صفحه‌نمایش)

 

حالت دوم: قرار دادن گوشی روی میز و خم کردن صورت نزدیک آن

این حالت هم در پیکسل 4 و هم آیفون به‌خوبی عمل نمی‌کند. ازآنجایی‌که گوشی رو میز قرار دارد سنسور حرکتی پیکسل 4 عمل نخواهد کرد؛ شما باید انگشتتان را روی صفحه بکشید تا صفحه‌نمایش روشن شده و قفل تشخیص چهره باز شود.

حالت دوم: قرار دادن گوشی روی میز و خم کردن صورت نزدیک آن

حالت سوم: درحالی‌که کاربر روی مبل دراز کشیده است و گوشی را در دست دارد.

پیکسل 4 به‌محض حس کردن حرکت قفل تشخیص چهره را نمایش داد و وقتی گوشی را در مقابل صورت گرفتیم؛ اندکی تأخیر احساس شد. گویی صورت از زاویه مناسبی اسکن نشده بود و قفل گوشی به‌سختی باز شد. در شرایطی که موهایتان روی صورتتان باشد بازهم پیکسل 4 به‌کندی کار می‌کند. اما به‌محض کشیدن انگشت بر روی آیفون و باز کردن قفل تشخیص چهره، قفل گوشی باز شد.

حالت سوم: درحالی‌که کاربر روی مبل دراز کشیده است و گوشی را در دست دارد.

 

حالت چهارم: باز کردن قفل گوشی در تاریکی

هر دو گوشی در اتاق تاریک به‌خوبی عمل کردند. اما برای این کار باید گوشی را در مقابل چهره قرار دهید.

به طور کلی قفل تشخیص چهره پیکسل 4 بهتر است یا فیس آیدی اپل ؟

ازنظر تئوری قفل تشخیص چهره پیکسل 4 سریع‌تر است و شما بدون آنکه بر روی صفحه‌نمایش دست بکشید و تنها با Motion Sense می‌توانید گوشی را در مقابل چهره قرار داده و آن را باز کنید. بااین‌حال فیس ایدی اپل در شرایط سخت و زوایا دیگر، چهره شما را به‌خوبی تشخیص داده و قفل را باز می‌کند.

به طور کلی قفل تشخیص چهره پیکسل 4 بهتر است یا فیس آیدی اپل ؟

فعال‌سازی قفل تشخیص چهره در پیکسل 4

  • به Settings > Security > Face unlock مسیر بروید.
  • نوع قفل پشتیبان (به‌صورت الگو، پین و یا پسوورد) را انتخاب کنید.
  • نوع اطلاعاتی که دوست دارید در صفحه‌نمایش نشان داده شود را انتخاب نمایید؛ به‌طور مثال همه اعلان‌ها و یا تنها برخی از آن‌ها.
  • سپس روی Next کلیک کنید و Start را بزنید.
  • گوشی را در مقابل صورت قرار داده و در درون منطقه مورد نظر قرار دهید و با چرخاندن سر خود در همه جهات، اسکن را به پایان برسانید. در نهایت تأیید کنید.

فعال‌سازی قفل تشخیص چهره در پیکسل 4

فعال‌سازی فیس آیدی در آیفون

  • به تنظیمات و سپس Face ID & Passcode بروید. مراحل را طی کرده و کد عبور خود را تنظیم کنید.
  • سپس گزینه Set Up Face ID را انتخاب کنید.
  • روی گزینه Start کلیک کرده و صورت خود را در مقابل گوشی و در منطقه موردنظر قرار داده و بچرخانید.
  • این کار را دوباره انجام دهید.

فعال‌سازی فیس آیدی در آیفون

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها