قفل های هوشمند می توانند دردسر ساز شوند؛ کلید های فیزیکی همچنان ضروری است

تکنولوژی خانه های هوشمند بدون شک جذابیت های زیادی دارد، با این وجود لوازم هوشمند زمانی اهمیت دارند که باعث ساده تر شدن زندگی کاربران شود، در غیر این صورت ممکن است برای کاربران مشکل ایجاد کرد، یکی از این موارد را می توان در مورد قفل های هوشمند دانست که برای مستاجران دردسر هایی را ایجاد کرده و مستاجر در خانه زندانی شده است.

برگترین مشکل در مورد قفل های هوشمند این موضوع است که اگر کسی با گوشی هوشمند نتواند کار کند یا گوشی هوشمند او دزدیده شود او چه باید کند. این مشکلاتی موضوعاتی است که نشان می دهد افرادی که از خانه های هوشمند استفاده می کنند باید در کنار کلید های هوشمند بتوانند از کلیدهای سنتی نیز بهره مند باشند.

اگر گوشی موبایل با مشکل رو به رو شود، قفل های هوشمند دردسر ساز می شوند

در حقیقت قفل هوشمند Latchهمانطور که باید عمل می کند و نمی توان از آن ایراد گرفت با این وجود پیرزن 93 ساله ای که توان استفاده از گوشی هوشمند را نداشت در خانه گیر افتاده بود و راه فراری نداشت. سیستم قفل هوشمند یاد شده برای محیط هایی تعبیه شده که شامل 25 واحد می شود و ساکنین می توانند با گوشی های هوشمند خود به محیط هایی مانند لابی، آسانسور و … دسترسی پیدا کنند. با این حال برخی از ساکنین با این موضوع مشکلاتی داشتند که نشان از نیازمندی این سیستم هوشمند است. به طور کلی این موضوع که قفل های هوشمند با گوشی های موبایل و از طریق نرم افزار تنها عمل می کنند به نوعی مزاحمت هایی را ایجاد می کند.

بر اساس صحبت های کارکنان آن ها قصد ردیابی دوستان و اقوام خود را از طریق تجهیزات هوشمند ندارند و باید برای آن ها حق استفاده از کلید های مکانیکی نیز در نظر گرفته شود.

شرکت سازنده قفل های هوشمند بیان کرده است که اطلاعات کاربران از جمله رفت و آمد آن ها ذخیره می شود و در اختیار صاحب خانه قرار می گیرد، حال یک سوال ایجاد می شود اگر خانه به فروش رسد تکلیف اطلاعات ذخیره شده چیست. این موضوع یکی از مواردی است که شرکت سازنده قفل های هوشمند با آن مشکلات حقوقی داشته است.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

مطالب اخیر

شرکت آمریکایی جلوی فروش محصولات لنوو و موتورولا در آلمان را گرفت

اختلاف نظر بر سر پرداخت حق امتیاز باعث شد تا دادگاهی در آلمان علیه لنوو…

19 ساعت پیش

ساخت آیفون تاشو اپل با کمک سامسونگ

سامسونگ در توسعه آیفون تاشو اپل مشارکت دارد. به گزارش کالاسودا، گزارش‌های مربوط به ورود…

2 روز پیش

آلفارومئوهای جدید و کمیاب در خدمت پلیس دبی

ناوگان گشت زنی پلیس دبی پذیرای دو خودروی جدید و کمیاب آلفارومئو شده است. به…

3 روز پیش

آیفون ۱۵ پرو مکس پر فروش ترین گوشی شد

آیفون ۱۵ پرو مکس اپل پر فروش ترین گوشی فصل اول ۲۰۲۴ شد. به گزارش…

5 روز پیش

چیپست ۳ نانومتری جدید سامسونگ مجهز به هوش مصنوعی

سامسونگ اولین چیپست ۳ نانومتری خود را برای موبایل رونمایی کرد. به گزارش کالاسودا،این رونمایی…

7 روز پیش

هر ۴ مدل آیفون ۱۶ کنار هم

اپل هنوز هیچ جزئیاتی در مورد گوشی هوشمند آینده خود فاش نکرده است، اما یک…

1 هفته پیش