قیمت ثابت اینترنت با وجود افزایش 8 درصدی هزینه اپراتورها

0
298

قیمت اینترنت قرار است امسال نسبت به سال گذشته گرانتر نشود اگرچه اپراتورها افزایش 8 درصدی هزینه ها را تجربه می کنند.

به گزارش خبرنگار کالاسودا، قیمت اینترنت سال گذشته در ایران افزایش یافت و اعتراض ها نسبت به این اقدام اپراتورهای تلفن همراه زیاد بود. اگرچه وزارت ارتباطات در ابتدا با نظر مشترکین همراهی کرد اما بعد از گذشت چند روز به افزایش قیمت اینترنت رضایت داد.
بنابراین گزارش، «محمد جواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نهایت از موافقت این وزارتخانه با گران شدن اینترنت خبر داد و علت این موافقت را هزینه های زیاد اپراتورها قلمداد کرد.
با شروع سال جدید انتظار می رفت که اینترنت بازهم گران شود اما رئیس سازمان مقررات و ارتباطات رادیویی از مقاومت در این خصوص خبر داده است. «حسین فلاح جوشقانی» در این زمینه گفته که تمام تلاش وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به‌عنوان رگولاتوری یا مقررات گذرا این است که قیمت‌های ارائه خدمات اینترنت توسط اپراتورها ازآنچه اکنون ارائه می‌شود بالاتر نرود. در همین راستا همه هدف ما این است که هزینه‌های اپراتورها را کاهش دهیم. وقتی هزینه‌ها کاهش پیدا کند، می‌توان مانع از افزایش قیمت ارائه خدمات آن‌ها شد.
وی تأکید کرد: هرچند لاجرم یک سری هزینه‌های اپراتورها بالا رفته و در سال جدید هم بالاتر خواهد رفت. امسال حسب قانون برنامه بودجه سال 1398 اپراتورهای هم باید حقوق کارکنان خودشان را افزایش دهند. یک اپراتور فیکس که حدود ۴۰ درصد سرمایه‌هایش نیروی انسانی است، اگر ۲۰ درصد افزایش حقوق کارکنان داشته باشد ۸ درصد به‌طور اتوماتیک هزینه‌هایش افزایش پیدا خواهد کرد.
این در حالی است که گفته می شود اینترنت ایران، ارزان‌تر از میانگین جهانی است. اگرچه مشترکان تلفن همراه از کاهش سریع حجم اینترنتشان در ایران شکایت دارند اما اپراتورهای تلفن همراه همواره ادعای ارایه حجم کمتر در برابر هزینه بیشتر اینترنت را رد کرده اند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها