لالیگا متهم به جاسوسی از اطلاعات هواداران فوتبال شد

0
342

کالاسودا – شاید برایتان قابل تصور نباشد که لیگ فوتبال اسپانیا برای جلوگیری از پخش غیرقانونی بازیهای فوتبال، صدای کاربران را ضبط میکرده است.

بر اساس گزارش روزنامه اسپانیایی ال دیاریو، اپلیکیشن پخش رسمی بازی های لالیگا، صدای کاربران را شنود میکرده است. این برنامه هنگامی که با GPS کاربری را در کافه یا  رستوران شناسایی میکرده است، کلیپهای صوتی را با استفاده از میکروفونهای دستگاه ثبت کرده است.

لالیگا یکی از معتبرترین لیگهای فوتبال در دنیاست که سوپرستاره ای همانند لیونل مسی در باشگاه بارسلونای ان بازی کرده است. اپلیکیشن این لیگ بیش از ۱۰ میلیون بار از گوگل پلی استور دانلود شده است.

این اپلیکیشن با استفاده از یک الگوریتم  تشخیص می داد فرد در حال تماشای بازی فوتبال است یا اینکه آیا صاحب رستوران یا کافه اجازه پخش بازی را دارد یا خیر لالیگا  اعلام کرده هیچ کار خلاف قانونی انجام نداده و کاربران خود به اپلیکیشن اجازه دسترسی به مکان و میکروفون را داده اند.

لالیگا در دفاع از این حرکت خود به روزنامه اسپانیایی ال دیاریو گفته است که پخش غیر قانونی فوتبال سبب خسارات بیش از ۱۵۰ میلیون یورو به لیگ فوتبال این کشور میشود و داده هایی که از هواداران فوتبال گردآوری شده است، جنبه اماری و نه شخصی داشته است. لالیگا  اعلام کرده هیچ کار خلاف قانونی انجام نداده و کاربران خود به اپلیکیشن اجازه دسترسی به مکان و میکروفون را داده اند.

 با ما در کانال تلگرام کالاسودا به روز باشید