لجستیک سبز، مقصد نهایی اقتصاد جهانی

0
398

سیستم حمل و نقل و صنعت لجستیک منجر به انتشار کربن و گرم شدن کره زمین می‌شود؛ در این راستا رهبران جهان باید با هم متحد شوند و از لجستیک سبز و روش‌های حمل و نقل دوستدار محیط زیست برای محدود کردن انتشار کربن و کاهش گرمایش جهانی استفاده نمایند

به گزارش کالاسودا و به نقل از thedailystar، تولیدکنندگان و کمپانی‌های بخش لجستیک و حمل و نقل نقش مهمی در کاهش انتشار کربن و تبدیل حمل و نقل به تجارتی سازگار با محیط زیست دارند.

لجستیک سبز

ایده‌آل‌های صنعت لجستیک سبز مانند صرفه‌جویی در مصرف انرژی، رعایت مقررات زیست‌محیطی و اتخاذ فناوری‌های مؤثر، به موضوعات اصلی در عرصه لجستیک جهانی تبدیل شده‌اند.

این لجستیک سبز یا سازگار با محیط زیست در زنجیره تأمین در سراسر جهان به کشور یا کمپانی اجازه می‌دهد فناوری‌های جدیدی را توسعه دهد و سیاست‌هایی را با هدف کاهش انتشار کربن، پایدار کردن تجارت و ایجاد مزیت‌های استراتژیک طراحی نماید.

هدف لجستیک سبز یافتن تعادل بین اکولوژی و اقتصاد است

این فناوری زمانی پذیرفته می‌شود که از پایداری محیطی پشتیبانی کرده، انتشار کربن را کاهش دهد، مقرون به صرفه و از نظر اجتماعی قابل قبول باشد.

به طور خلاصه، لجستیک سبز را می‌توان «سیستم حمل و نقل دوستدار محیط زیست» نامید.

چرا جهان خواستار لجستیک سبز است؟

سیاست‌های لجستیک نه تنها برای برند ارزش گذاری کرده و آن را متمایز می‌کنند، بلکه شرکتی را برای آینده‌ی پایدار و دوستدار محیط زیست آمده خواهد کرد.

بخش حمل و نقل منبع اصلی انتشار گازهای گلخانه‌ای در جهان است که اثرات مستقیم و مخربی بر محیط زیست دارد و دارای اثرات غیر مستقیم نیز است.

انتشار گازهای گلخانه‌ای از کشتی‌ها اثرات زیست محیطی مهم‌تری دارند و این کشتی‌ها باعث آلودگی هوا و آب می‌شوند.

اقدامات کشورهای پیشرفته در جهت لجستیک سبز

دولت‌ها در سراسر جهان در حال اتخاذ سیاست‌های مختلفی برای مقابله با افزایش گرمایش جهانی هستند و این کار را از طریق کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و استفاده از انرژی سبز و فناوری‌های پیشرفته انجام می‌دهند.

چندین کمپانی لجستیک پیشرو در جهان این هدف را در استراتژی‌های تجاری خود قرار داده‌اند.

آن‌ها مشتریان خود را در اجرای روش‌های پایداری زیست محیطی تشویق کرده و به آنها کمک می‌کنند.

کمپانی‌های لجستیکی پیشرفته امیدوارند با این پروژه‌ها، عملکرد زیست‌محیطی سیستم‌های حمل‌ونقل را بهبود بخشند.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها