لغو قانون ممنوعیت حضور رانندگان اوبر و لیفت در مراکز شلوغ نیویورک

0
329

به گزارش کالاسودا و نقل از Verge، قاضی دادگاه عالی نیویورک اعلام کرد که قانون محدود کردن دور زدن رانندگان Uber و Lyft در قسمتهای شلوغ شهر برای یافتن مسافران جدید، کاملا خودسرانه و مستبدانه است.

تابستان گذشته، سازمان تاکسی و لیموزین شهر قانونی را تصویب کرد که رانندگان را وا می‌داشت تا از چرخ زدن بدون مسافر در قسمت‌های شلوغ شهر، پرهیز کنند.

این قانون در راستای برطرف کردن مشکلات ترافیکی شهر که پس از دوران اوج اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های کرایه‌ی ماشین به پدیدار آمده‌اند تصویب شده بود.

در آن زمان، Uber سعی کرد از طریق پیگیری قضایی این قانون را لغو کند، چون طبق ادعای آنها، این قانون به کسب و کار رانندگان و آزادی عمل آنها آسیب وارد می‌کرد.

قاضی دادگاه عالی اخیرا در اقدام به لغو این قانون، به تعریف عبارت “چرخ زدن در سطح شهر” ایراد گرفت و گفت هیچ راهی وجود ندارد که بتوان تشخیص داد واقعا رانندگان در چه زمانی در حال چرخ زدن به دنبال مسافر و در چه زمانی در حال پرداختن به امورات شخصی خود هستند.

در این نبرد بلند مدت بین دپارتمان شهری نیویورک و کمپانی‌های Uber و Lyft، هر دو طرف دست به اقداماتی برای مقابله با یکدیگر زدند.

تا جایی که حتی Uber در ساعت هایی از روز، دسترسی رانندگان را در مناطق خلوت به اپلیکیشن می‌بست و آنها را به سمت قسمت‌های شلوغ شهر هدایت می‌کرد.

پس از این جلسه‌ی دادگاه عالی، یکی از سخنگویان Uber، از اینکه دادگاه عالی قادر به تشخیص عدم ضروری بودن این قانون بوده است، ابراز خرسندی کرد. این سخنگو اعلام کرد بزرگ ترین دغدغه‌ی Uber، انعطاف پذیری و آزادی عمل رانندگانش به هنگام کسب درآمد بوده است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها