لنوو و اینتل دست دوستی دادند

0
314
لنوو و اینتل دست دوستی دادند|کالاسودا

لنوو و اینتل دست دوستی دادند|کالاسوداکالاسودا_بر اساس خبرهای رسمی دنیای فناوری 2 شرکت شناخته شده لنوو و اینتل قصد دارند با همکاری یکدیگر نخستین کامپیوتر بدون رمز عبور جهان را تولید کنند.

شرکت اینتل جزو پ

رحاشیه های دنیای فناوری است . این شرکت بارها ضمن چالش با دیگر شرکت های شناخته شده جهان تکنولوژی دچار مشکلاتی شده است .

با این وجود این بار اینتلی ها دست دوستی به سمت یک شرکت مطرح تکنولوژیک دراز کرده است . به نظر می رسد ، لنوو و اینتل برنامه هایی جذاب و بلندمدت با یکدیگر دارند.

خبر مهیج این است که ؛ این دو شرکت با همکاری یکدیگر اولین سیستم تایید صلاحیت داخلی را برای استفاده در رایانه های شخصی ابداع کرده اند که مبتنی بر استاندارد شناسایی سریع هویت یا (FIDO (Fast Identity Online  است.

البته تنها اینتل و لنوو به فکر استفاده از این فناوری نیفتاده اند و شرکت هایی مانند سامسونگ، گوگل و مایکروسافت از FIDO پشتیبانی می کنند و امیدوارند از این طریق به تدریج کلمه عبور حذف شود. البته FIDO با استاندارد Touch ID اپل سازگاری ندارد.

اما روش کار این سیستم چگونه است ؟ برای فعال کردن این سیستم یا باید از روش کشیدن انگشت بر روی یک ابزار خوانش اثرانگشت استفاده کنید که بر روی لپ تاپ های لنوو نصب شده است و از این طریق وارد سیستم کامپیوتر خود شوید.

اما یک روش دیگر نیز وجود دارد . در این روش ثانویه  ، مثل همیشه کلمات عبور خود را در سایت های گوناگون اجتماعی مانند گوگل، فیس بوک و غیره وارد می کنید و به جای  log in خودکار ، سرویس ،  هویت کاربر را با هوشمندی شناسایی کرده و از شما می خواهد بر گزینه  log in  کلیک کنید.

کلمات عبور همیشه یکی از مهم ترین نقاط ضعف کامپیوتر‌ها بوده و کشف آنها موجب نفوذ به لپ تاپ ها و گوشی ها وسرقت اطلاعاتشان شده است.قرار است از این فناوری در تازه ترین رایانه های تولیدی لنوو استفاده شود که از جمله آنها می توان به 920 yoga  اشاره کرد. این استاندارد مبتنی بر فناوری Online Connect اینتل است که در نسل هفتم و هشتم پردازنده های این شرکت گنجانده شده است.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها