لورفتن اطلاعات شخصی 10.6 میلیون مهمان هتل‌های MGM

0
424

اطلاعات شخصی 10.6 میلیون مهمان مقیم هتل‌‌های MGM هک شد. در این میان اسامی افرادی مشهوری مانند جاستین بیبر و جک دورسی به چشم می‌خورد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از بی‌بی‌سی، این هک نخستین بار توسط ZDNet در روز چهارشنبه گزارش داده شد و طی آن اعلام شد که اطلاعات سرقت شده {در تابستان}، این هفته در یک انجمن هک ارسال شده است. MGM  این حمله را تأیید کرد.

داده‌های فاش شده شامل نام، آدرس و شماره گذرنامه میهمانان سابق هتل بود. MGM گفت كه “مطمئن” است كه هيچ اطلاعات مالي در معرض دید نگرفته است.

طبق گزارش‌ها مشخص نیست چه تعداد از افراد تحت تأثیر این هک قرار گرفته اند؛ اما تعداد تقریبی آن‌ها 10.6 میلیون نفر تخمین زده شده است.

سخنگوی MGM گفت:” در تابستان گذشته، دسترسی غیرمجاز به سرور ابری حاوی اطلاعات محدود برخی از میهمانان پیشین MGM Resorts رخ داده و این اطلاعات فاش شده است”.

ZDNet گزارش داد در میان افرادی که تحت تأثیر این هک قرار گرفتند افراد مشهور مانند جاستین بیبر و بنیانگذار توییتر جک دورسی نیز بودند. اما هنوز MGM این موضوع را تأیید نکرده است.

MGM اعلام کرد بیشتر داده‌های به سرقت رفته “اطلاعات دفترچه تلفن” مانند نام‌ها، شماره تلفن‌ها و آدرس‌های ایمیل است که از قبل در دسترس عموم نیز قرار گرفته‌اند.

اما تقریباً به 1300 مهمان سابق اطلاع داده شد كه اطلاعات حساس‌تری از جمله شماره گذرنامه نیز ممکن است فاش شده باشد.

به 52000 مشتری دیگر گفته شد كه اطلاعات شخصی كمتر حساس هک شده و این تنها بخشی از افراد تحت تأثیر در این هک است.

MGM دارای اقامتگاه‌هایی معروفی در لاس وگاس، آتلانتیک سیتی و دیترویت در ایالات متحده است. این هتل همچنین در چین و ژاپن نیز املاکی دارد و در دبی تفرجگاه جدیدِ در حال توسعه را احداث کرده است.

مطابق ZDNet، داده‌ها در تالار گفتگوی هک ارسال شده است. مهاجمان سایبری می‌توانند از انواع اطلاعات موجود استفاده کنند.

این بزرگترین هک اطلاعات مهمان‌ها در یک هتل نیست. در سال 2017، هتل‌های Marriott اعتراف کردند که یک نقض داده‌های بسیار وسیعی در سیستم آنها رخ داده است و اطلاعات 500 میلیون مهمان آن‌ها فاش شدع است. در این حمله ب هکرهای تحت حمایت دولت چین بوده و یا آن‌ها در ارتباط بودند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها