لپ تاپ های HP جاسوس های خانگی هستند

0
633
لپ تاپ های HP جاسوس های خانگی هستند|کالاسودا

لپ تاپ های HP جاسوس های خانگی هستند|کالاسوداکالاسودا_یکی از جنجالی ترین خبرهای امروز، جاسوسی لپ تاپ های HP  از کاربران است . به نظر می رسد بالغ بر ۴۶۰ مدل از لپ تاپ های این کمپانی قابلیت های جاسوسی دارند .

اما ماجرا چگونه کشف شده ؟ یک پژوهشگر و فعال در حوزه لپ تاپ ها موفق شده یک نقص امنیتی آشکار را در صدها مدل این برند کشف کند . متخصص امنیتی که موفق به شناسایی این مشکل شد، می گوید زمانی از موضوع مطلع شد که برای تغییر نور نمایشگر با استفاده از صفحه کلید اقدام کرد و دریافت کدی در درایور صفحه کلید اچ پی وجود دارد که تمامی فعالیت های کاربر را ثبت و ذخیره می کند.

نکته عجیب و قابل تامل اینجاست که لپ تاپ های مشکل دار همگی از سال ۲۰۱۲ به بعد تولید شده اند . این نوع از لپ تاپ ها می توانند برای کاربران مشکلاتی قابل توجه ایجاد کنند .برای مثال شناسه های کاربران یا اطلاعات شخصی آنان را سرقت کنند. آسیب پذیری مذکور مربوط به برنامه نرم افزاری Synaptics است.

در واقع این برنامه  درایوری برای تنظیم صفحه کلید و تراک پد بسیاری از لپ تاپ های تولیدی HP است.برنامه کی لاگر مخرب و سارق کلمات عبور در حین تایپ از آسیب پذیری برنامه Synaptics سواستفاده کرده و خود را در درون آن مخفی کرده است.

 مایکروسافت پیوست برطرف کننده این مشکل را همراه با پیوست  های ماه نوامبر خود عرضه کرده بود و لذا کاربران با استفاده از قابلیت ویندوز آپدیت هم می توانند برای حل مشکل یادشده اقدام کنند.

اما شرکت HP  نیز برای حل این مشکل بیکار ننشسته است . د رواقع این شرکت برای حل این مشکل یک وصله نرم افزاری را عرضه کرده است . کاربران می توانند  با مراجعه به سایت این شرکت این وصله امنیتی را بارگذاری کنند .