لیفت متعهد به استفاده از سوخت عاری از کربن شد

0
381

کالاسودا – بسیاری از شرکت ها هدف کمک به محیط زیست با استفاده از سوخت های پاک را در برنامه های مسئولیت اجتماعی خود دارند. شرکت لیفت نیز در همین راستا اعلام کرده است که ناوگان این شرکت به تدریج سوخت پاک را جایگزین سوخت های کربنی می کنند.

 

همکاری با آژانس های حمل و نقل عمومی

لیفت گام هایی را برای حفظ محیط زیست و استفاده تمام خودروی ناوگان آن از سوخت کربن خنثی یا عاری از کربن برداشته است. این شرکت همچنین با آژانس های حمل و نقل عمومی در ایالت متحده آمریکا نیز در این خصوص همکاری کرده است تا در پایان سال 2020، بیش از نیمی از حمل و نقل را به طور مشترک با آنها انجام دهند و برنامه اشتراک دوچرخه و اسکوتر را نیز سریعا فعال کنند تا از میزان آلودگی و خطرات سوخت های فسیلی و کربنی برای محیط زیست کم کنند.

جالب است بدانید که سوخت کربن خنثی در آلمان و ایسلند برای ذخیره ‌سازی توزیع انرژی ‌های تجدید شونده، استفاده می‌ شود. چنین سوخت‌ های تجدید پذیر می‌تواند هزینه‌ ها و مسائل مربوط به وابستگی‌ های فسیلی وارداتی بدون نیاز به سوخت یا برق خودرو ناوگان یا تبدیل به هیدروژن یا دیگر سوخت ‌ها را کاهش داده، استفاده پایدار وسایل نقلیه سازگار و مقرون به صرفه را فراهم می‌ کند.

سوخت کربن خنثی یا هیدروکربن مصنوعی می‌تواند در واکنش ‌های شیمیایی بین کربن دی ‌اکسید تولید شود، که می‌تواند از نیروگاه یا هوا و هیدروزن بدام بیفتد است که توسط الکترولیز آب و با استفاده از انرژی ‌های تجدید پذیر ایجاد می‌شود. این قبیل سوخت‌ ها اغلب بعنوان سوخت‌ های الکتریکی اطلاق می ‌شود که انرژی استفاده شده در تولید هیدروزن را ذخیره می کند.

  شرکت لیفت فراتر از حمل و نقل مردم، به دنبال ایجاد فعالیت های دوستدار محیط زیست در زمینه سوخت کربن خنثی و سوخت های پاک است. شرکت در بیانیه ای اعلام کرده است که: «ما متعهد به خرید انرژی تجدید پذیر  برای پوشش میزان مصرف برق در فضای اداری شرکت مان هستید و دوست داریم که این انرژی تمیز و پاک را به دیگر بخش ها و خدمات خود مانند خودروهایمان نیز اضافه کنیم. ما این انرژی های تجدیدپذیر را طی همکاری با شرکای محلی خود خریداری می کنیم. از آنجا که عرضه مستقیم انرژی های تجدیدپذیر هنوز در دسترس نیست، ما از طریق سهمیه بندی این انرژی ها را تهیه می کنیم.

با ما در کانال تلگرام کالاسودا همراه باشید