چطور لینکهای پیشنهادی در کروم را پاک کنیم؟

0
195
چطور لینکهای پیشنهادی در کروم را پاک کنیم؟

کروم با ویژگی هایی عرضه شده است تا زندگی را برای کاربران آسان تر کند. از جمله این ویژگی ها، پیشنهاد لینکها از جانب گوگل در قسمت نوار جستجو است تا بتوانید آدرس را به صورت کامل تایپ کنید. اما این ویژگی برای بعضی خوشایند نیست. در زیر راهکار حذف لینکهای پیشنهادی در کروم به شما ارائه می شود.

نحوه کار لینکهای پیشنهادی کروم

ویژگی لینک پیشنهادی در نوار جستجو به این صورت است که وقتی بخواهید از سایتی مانند TechRadar بازدید کنید، با زدن حروف t، e، c، کروم به شما سایت TechRadar.com را پیشنهاد خواهد کرد تا کار شما برای ادامه تایپ نام سایت را ساده کرده باشد.

در تئوری، این عالی است. این می تواند در زمان واقعی جستجوی شما صرفه جویی کند، به ویژه اگر شما دوباره به یک سایت با آدرس طولانی که نشانه گذاری نکرده باشید بروید. اما ممکن است یک سایت وجود داشته باشد که دیگر نمی خواهید در فهرست پیشنهادات ظاهر شود – شاید یکی از مواردی باشد که شما به صورت تصادفی بازدید کردید یا شاید یک سایت باشد که تصمیم گرفتید دیگر وارد آن نشوید.

نحوه کار لینکهای پیشنهادی کروم

نگرانی مربوط به ارائه لینک پیشنهادی

لیست لینکهای پیشنهاد شده می تواند هنگامی که در حال جستجو هستید پیش چشم کسی که کنارتان است، فاش شود و اگر شما نگران حفظ حریم خصوصی خود هستید، ممکن است دغدغه هایی داشته باشید که کسی که کامپیوتر شما را به اشتراک می گذارد یا کسی که شما را تماشا می کند، قادر به دیدن سایت هایی که بازدید کرده اید باشد.

راه های پاک کردن لینکهای پیشنهادی کروم

اگر هر یک از این نگرانی ها به شما مربوط می شود، در اینجا چگونگی جلوگیری از این موضوع برایتان شرح داده می شود.

لینکهای پیشنهادی را به صورت دستی حذف کنید

ساده ترین راه برای حذف پیشنهادات URL این است که وقتی شروع به تایپ URL کنید و سایت پیشنهادی که می‌خواهید حذف شود در گزینه‌ های پایین ظاهر می‌ شود، با فلش پایین کیبورد به روی لینک آن بیایید و کلیدهای Shift و Delete را بزنید. اگر چند پیشنهاد از یک وبسایت وجود داشته باشد، شما می‌توانید تمامی آنها را به‌ترتیب حذف کنید. با این حال این فرآیند موقتی زمانبر است. اما راه حل های ساده تری نیز وجود دارد.

لینکهای پیشنهادی را به صورت دستی حذف کنید

پاک کردن هیستوری مرورگر

سریع ترین راه برای از بین بردن تمام پیشنهادات URL به طور دائم این است که سابقه مرور خود را پاک کنید. برای این کار منوی تنظیمات را باز کنید و گزینه more tools را انتخاب کنید و بعد «Clear browsing data» یا از میانبر صفحه کلید Ctrl + Shift + Delete برای باز کردن همان صفحه استفاده کنید.

کادری با نام Browsing history را خواهید دید، در باکس آن تاریخ را مشخص کرده و سپس کلید Clear Data را بزنید. شما همچنین باید مطمئن شوید که سایت مورد نظر در بوکمارک های شما ذخیره نشده است. اگر آن را داشتید، در منوی بوک مارک ها راست کلیک کنید و «Delete» را انتخاب کنید.

حذف لینکهای پیشنهادی با یک افزونه

حذف لینکهای پیشنهادی با یک افزونه

اگر متوجه شدید که پاک کردن پیشنهادات URL کاری است که می خواهید به صورت منظم انجام دهید، ممکن است متوجه شوید که اضافه کردن یک افزونه کار را بسیار ساده تر می کند. افزونه ای به نام Click&Clean وجود دارد که موجب حذف آسان URL های ذخیره شده می شود.

پس از نصب افزونه، روی دکمه آن در نوار ابزار مرورگر خود کلیک کنید، موس خود را روی «Clear private data» قرار دهید و روی نماد تنظیمات کلیک کنید. روی نماد سطل زباله کلیک کنید تا تمام لینکهای پیشنهادی حذف شود.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها