ماجرای حمله صوتی چینی ها به دیپلمات های آمریکایی چیست؟

0
521

کالاسودا_ ماجرای حمله صوتی چینی ها به دیپلمات های آمریکایی طی روزهای اخیر به سوژه ای داغ از سوی پایگاه های خبری تبدیل شده بود.

اما ماجرای حمله صوتی چینی ها به  ۲ دیپلمات  ارشد آمریکایی  از چه قرار است؟ در خبرها آمده که ۲ تن از دیپلمات های سرشناس آمریکایی ابتدا موردحمله صوتی در چین قرار گرفتند، سپس به سرعت خاک این کشور را ترک کردند.

به گفته مقامات ایالات متحده در سال ۲۰۱۶ نیز ۲۴ دیپلمات آمریکایی در کوبا پس‌ازآنکه موردحمله مشابه قرار گرفتند، خاک این کشور را ترک کرده اند.بنابراین حمله صوتی در چین چندان تازه نیست.

آنچه طی روزهای اخیر  در  قالب ماجرای حمله صوتی چین برای ۲  دیپلمات رخ‌داده، مشابه اتفاقی است که در هاوانا رخ‌داده است و این امر نگرانی‌های زیادی را در بین مقامات برانگیخته است.

متاسفانه پس از این حمله صوتی هر ۲  دیپلمات مستقر در شهر جنوبی گوآنگ ژو مجبور شدند در برابر حمله  صوتی فرار را بر قرار ترجیح دهند.

جالب است بدانید پس از این حمله صوتی ،خانواده و نزدیکان این  ۲ دیپلمات نیز توسط وزارت بهداشت مورد آزمایش قرارگرفته‌اند. این  ۲ نفر پس‌ازآنکه با شنیدن مکرر صداهای عجیب‌وغریب مریض شدند، به کشور خود بازگشتند.

وزیر خارجه  ایالات متحده ضمن تائید ماجرای حمله صوتی  گفت اتفاق رخ‌داده برای دیپلمات‌ها در چین مشابه اتفاق کوبا است و در حال بررسی این موضوع هستیم که منشأ این حمله صوتی چیست؟

یکی از قربانیان این حمله صوتی می گوید : پس از ماجرای حمله صوتی  همسر و پسر جوان وی دچار سردردهای شدید و بدون دلیل شده اند که گاهی اوقات چند روز طول می‌کشید.

متاسفانه حمله صوتی ضمن آسیب رساندن به مغز، علائمی مانند سکته مغزی نیز در فرد ایجاد می‌کند.بنابراین اگر تا کنون فکر می کردید حمله صوتی چندان خطری ندارد سخت در اشتباهید.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید