ماشین های مسابقه ای خودران با هوش مصنوعی از گذشته شان عبرت می گیرند!

0
940

دانشمندان دانشگاه استنفورد در پی ارائه راه حلی مبتنی بر هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برای خودروهای خودران مسابقه ای هستند که با کمک آن از گذشته درس گرفته و آن را به تجربیاتشان اضافه کنند.

دانشمندان دانشگاه استنفورد از قدرت هوش مصنوعی برای کمک به تولید نمونه خودروهای خودران استفاده خواهند کرد که از گذشته برای پیشروی در آینده درس بگیرند. آنها یک سیستم کنترلی را طراحی کرده اند که با قرار گرفتن در خودروی خودران با ترکیب داده های زمان واقعی و داده های ایجاد شده توسط تجربیات گذشته می تواند واکنش بهتری در آینده در پیست های مسابقه داشته باشد.

دانشگاه استنفورد که همیشه در تکنولوژی خودروهای خودران پیشگام است در این مورد توضیح می دهد که سیستم های کنترلی در بسیاری از نمونه های خودران در جاده ها می توانند حرکت بعدی خود را پیش بینی کنند.

 برای مثال اگر خودرو یک انحنا را در جاده ببیند تشخیص می دهد که در حرکت بعدی باید بپیچد تا وارد جدول یا پیاده رو نشود.

این دانشگاه اکنون یک شبکه عصبی ایجاد است که قادر به تامین آنچه سیستم کنترل انعطاف پذیر و پاسخگو می نامد است، با این تفاوت که از تجربیات گذشته نیز درس می گیرد و آنها را در خود ذخیره می کند تا در آینده از این داده های وسیع استفاده کند.

چی کریستین گردز، استاد مهندسی مکانیک استانفورد در این باره گفت: “با استفاده از تکنیک های موجود امروزی، شما اغلب می بایست بین روش های مبتنی بر داده ها و رویکرد های مبتنی بر فیزیک بنیادی یکی را انتخاب کنید. ما فکر می کنیم که مسیر پیش رو ترکیبی از این دو روش به منظور استفاده از نقاط قوت فردی باشد. فیزیک می تواند بینش را در ساختار و اعتبار مدل های شبکه عصبی ارائه دهد که به نوبه خود می تواند مقادیر وسیعی از داده ها را گردآوری کند.”

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها