مالزی در حال بررسی نشت اطلاعات ۴۶ میلیون کاربر تلفن همراه است

0
368
مالزی در حال بررسی نشت اطلاعات 46 میلیون کاربر تلفن همراه است|کالاسودا

مالزی در حال بررسی نشت اطلاعات 46 میلیون کاربر تلفن همراه است|کالاسوداکالاسودا_وزیر ارتباطات و چند رسانه ای مالزی گفت؛  مالزی در تلاش است پایگاهی را که داده های بیشتر از ۴۶ میلیون مشترک کاربران تلفن همراه را به صورت آنلاین در اختیار  گرفته ، شناسایی و محکوم کند .

نقض امنیتی  گسترده داده های کاربران مالزیایی طی ماه گذشته ، ابتدا در یک وب سایت  محلی فناوری منتشر شد ، سپس خبرگزاری های رسمی به سرعت این اخبار را پیگیری کرده و گزارش دادند که اطلاعات کاربران نه تنها ربوده شده است ، بلکه در خطر فروش و مبادله قرار دارد .

درواقع برخی شبکه های سیاه و غیرقانونی شناسایی شدند که قصد داشتند این اطلاعات را از  پایگاههای اطلاعاتی بزرگ سرقت و در انجمن های شخصی به فروش برسانند.

وزیر ارتباطات مالزی در شرایطی به کاربران امیدواری داده ، که نهادهای انتظامی و سایبری این کشور هنوز هم اطلاعات مشخصی از هویت سارق یا سارقین در دست ندارند .

سلله(وزیر ارتباطات مالزی ) در جمع  خبرنگاران حاضر در پارلمان این کشور گفت: ما چند منبع بالقوه نشت را شناسایی کرده ایم  و به زودی این باند سارق اطلاعات را دستگیر خواهیم کرد .

 اما کدام یک از اطلاعات کاربران به سرقت رفته است ؟

فهرستی که در خصوص اطلاعات لورفته کاربران منتشر شده است ، نشان می دهد ؛ این لیست شامل شماره تلفن های همراه، شماره های کارت شناسایی، آدرس های خانه و اطلاعات سیم کارت ۴۶.۲ میلیون نفر  از مشتریان وزارت اطلاعات و مخابرات مالزی است .

این تعداد که رقمی تاسف آور محسوب می شود ، از حداقل ۱۲ اپراتور تلفن همراه مالزی رصد شده است . جمعیت مالزی حدود ۳۲ میلیون نفر است، اما تعداد زیادی از آنها دارای چند سیم کارت و  تلفن همراه هستند . بنابراین نشت اطلاعات چند برابر شده است .

طبق گزارش خبرگزاری دولتی برنانا، مازان اسماعیل، مدیر عامل شرکت MCMC، روز سه شنبه گفت که شرکت های ارائه دهنده خدمات مخابراتی تعاملی سازنده با دولت برقرار کرده و در تلاش هستند ، مخاطبان را راضی کنند.

اما شرایط پیچیده تر می شود وقتی به این موضوع دقت می کنیم که این اسناد لورفته ، شامل اطلاعات خصوصی و سوابق پزشکی ، افراد حقیقی و حقوقی ثبت شده در انجمن پزشکی مالزی می شود . اطلاعاتی که نرخ آن به  بیش از ۸۰،۰۰۰ نفر  می رسد .

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها