ماهواره های ایرانی در راه فضا

0
397
ماهواره های ایرانی در راه فضا

وزیر ارتباطات از آمادگی چند ماهواره ایرانی برای پرتاب به فضا خبر داد.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، وزیر ارتباطات گفت: امسال تولید و آزمایش کیفی سه ماهواره «ظفر»، «پارس یک» و «ناهید یک» به اتمام می‌رسد.

محمدجواد آذری جهرمی در اینستاگرام نوشت: با استفاده از دانش فضایی، برآورد دقیقی از خسارات وارده بر محصولات کشاورزی در سیل اخیر صورت گرفت و به وزارت کشور ارسال شد.

وی تاکید کرد: با جدیت وزیر کشور در استفاده از این اطلاعات، تفاوت چند هزار میلیارد تومانی در برآورد سنتی خسارات نسبت به برآورد علمی پژوهشگاه فضایی ایران، اثبات شد.

وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: امسال مطابق برنامه فرآیند تولید و آزمایش کیفی سه ماهواره «ظفر»، «پارس یک» و «ناهید یک» به اتمام می‌رسد و جهش دیگری در رشد علوم فضایی کشور به همت و غیرت دانشمندان جوان ایرانی ثبت خواهد شد.

گفتنی است در سال گذشته سازمان فضایی نیز آماری در مورد ماهواره های ایرانی ارائه داده بود.

«مرتضی براری» رئیس سازمان فضایی ایران گفته بود که «در سال ۹۸ شاهد تکمیل ۵ پروژه ماهواره‌ای و ارائه دستاوردهای حوزه فضایی در کشور خواهیم بود.

در خصوص ماهواره‌های مخابراتی، فرآیند تحویل ماهواره «ناهید ۱» به منظور قرار گرفتن در مدار آغاز شده است و در خردادماه نهایی می‌شود؛

ماهواره مخابراتی «ناهید ۲» نیز در شش ماهه دوم سال ۹۸ تکمیل می‌شود.در شهریورماه ماهواره «ظفر» را تحویل خواهیم گرفت و در بهمن‌ماه سال ۹۸ نیز ماهواره «پارس ۱» که در دولت یازدهم طراحی آن آغاز شد، به پایان خواهد رسید. سامانه بلوک انتقال مداری نیز در ۶ ماهه دوم سال ۹۸، تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.»

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها