مایکروسافت ارزشمند ترین شرکت سهامی عام در جهان در سال 2018 شد!

0
511
مایکروسافت ارزشمند ترین شرکت سهامی عام در جهان در سال 2018 شد!

به تازگی خبرهای جالبی در مورد شرکت مایکروسافت منتشر شده که نشان می دهد این شرکت در پایان سال 2018 به ارزشمند ترین شرکت سهامی عام در جهان تبدیل شده است.

نبرد سنگین بین آمازون و اپل

در بیشتر زمان سال 2018 نبرد عجیبی بین شرکت آمازون و اپل در جریان بود تا ببینند که چه برندی زودتر به ارزش یک تریلیون دلار می رسد ، اگرچه اپل در این رقابت پیشتاز بود ولی خیلی از تحلیلگران اعتقاد داشتند که شرکت آمازون پس از ارائه دستیار صوتی هوشمند می تواند این رقابت را به پایان برساند و به اولین برند تبدیل شود که به ارزش یک تریلیون دلار می رسد.

رکوردشکنی شرکت آمازون و اپل

در نهایت روز دوم آگوست ، در حالی که شرکت اپل نمودار عملکرد سه ماهه سوم خود را منتشر می کرد توانست به رکورد ارزش یک تریلیون دلار برسد و تنها یک ماه بعد شرکت آمازون هم به این رکورد رسید.

دقیقا بعد از این رکوردشکنی ها بود که هر دو شرکت با عواقب عجیب و غریبی مواجه شدند و از عرش به فرش رسیدند. سهام شرکت اپل در این مدت 32 درصد کاهش یافت و در نهایت ارزش گذاری اپل در پایان سال 2018 حدودا 748.5 میلیارد دلار تعیین شد.

سهام شرکت آمازون هم با سقوط 27 درصدی مواجه شد و ارزش سهام این شرکت در پایان سال 2018 حدودا 734 میلیارد دلار تعیین شد.

ارزشمند ترین شرکت سهامی عام

حالا کدام کمپانی به ارزشمند ترین برند در پایان سال 2018 تعیین شد؟ این برند مایکروسافت بود! این غول تکنولوژی در پایان سال 2018 با ارزش سهام 780 میلیارد دلار توانست به رتبه اول این رقابت برسد. امسال شرکت مایکروسافت از Surface 6 و Surface Pro رونمایی کرد و زمانی که دیگر خبری از فعالیت شرکت های تولیدکننده تلفن همراه نبود ، شرکت مایکروسافت توانست گوی رقابت را برباید و به رتبه اول ارزشمند ترین برند برسد و شرکت های آمازون و اپل را شکست دهد.ارزشمند ترین شرکت سهامی عام

ارزشمند ترین برند استارتاپی جهان

یک سرمایه گذاری سه میلیارد دلاری در چین باعث شد تا شرکت Bytedance به ارزشمندترین استارتاپ جهان انتخاب شود. شرکت Bytedance صاحب برنامه پرطرفدار TikTok و اگریگیتور چینی Toutiao است. ارزش این استارتاپ چینی حدود 75 میلیارد دلار است. قبلا شرکت اوبر با ارزش 72 میلیارد دلار به عنوان با ارزشترین شرکت استارتاپ انتخاب شده بود.

البته گفته شده که اوبر طی سال آینده ارزش بالاتری پیدا کند و به رقم 120 میلیارد می رسد اما تا الان شرکت Bytedance در رتبه بالاتری قرار دارد که این موضوع دستاورد بزرگی برای این شرکت بوده است. این برنامه تا همین چندوقت پیش حضوری خارج از کشور چین نداشته است. برنامه TikTok در چند وقت گذشته با برنامه Musical.ly ترکیب شد و زیر نام TikTok به فعالیت خود ادامه داد. این برنامه دارای شهرت بسیاری بین کاربران نوجوان است و حالا هم این برنامه راه خود را به شبکه های اجتماعی باز کرده است. اخیرا گفته شده که برنامه فیسبوک قصد دارد که این برنامه را برای سیستم خود شبیه سازی کند.

نظر شما در مورد ارزشمند ترین شرکت سهامی عام چیست؟ آیا شما هم فکر می کنید مایکروسافت در سال 2019 به رکوردشکنی خود ادامه دهد؟

منتظر نظرات شما در بخش کامنت ها هستیم.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها