مایکروسافت و گوگل دست به یقه شدند

0
334

مایکروسافت و گوگل دست به یقه شدند|کالاسوداکالاسودا_ مایکروسافت از صبح امروز یقه  گوگلی ها را گرفته است . درواقع مایکروسافت بسته به روزرسانی نصب مرورگر کروم را که گوگل درفروشگاه آنلاین ویندوز استور منتشر کرده بود مسدود و سپس حذف کرد .

اما شاید برای شما کالاسودایی ها سوال باشد که علت این رفتار چه بوده . پاسخ کارشناسان این است که ؛ علت این اقدام مایکروسافت مقابله با رفتار گوگل در قبال ویندوز و مایکروسافت است .  گوگل  با نصب برنامه ها و افزونه های قلابی در محیط مرورگر  که برخی از آنها در فروشگاه ویندوز هم وجود دارند، کارنامه ای سیاه پیش مایکروسافت دارد .

اما در سوی دیگر ماجرا،  شرکت مایکروسافت در بیانیه ای رسمی ، علت این اقدام را نقض سیاست های فروشگاه آنلاین خود اعلام کرده است. این شرکت از گوگل خواسته تا به جای هدایت کاربران به سمت لینک دانلود نسخه کاملی از برنامه کروم را در فروشگاه آنلاین مایکروسافت ارسال کند.

در بخشی دیگر از بیانیه ، به این موضوع اشاره شده که ؛ برنامه های عرضه شده در فروشگاه  windows 10  باید از موتورهای  HTML و JavaScript که توسط  Windows 10 ارائه شده استفاده کنند . این در حالی است که مرورگر کروم هنوز از موتور Blink خود استفاده می کند.

به نظر می رسد مایکروسافتی ها انتظار دارند ،گوگل  نسخه ای خاص از کروم را طراحی کند که به سیاست های فروشگاه مایکروسافت وفادار باشد.بنابراین نتیجه این شد که ؛

“از صبح امروز، کاربران با کلیک بر روی نسخه  فعالی ، به سمت یک لینک بارگذاری هدایت می شدند تا مرورگر کروم را نصب کنند. اما مایکروسافت که از این اقدام گوگل  دل خوشی نداشت و البته مخالف این موضوع بود ، بسته نصب کروم را حذف کرد.”