مایکروسافت چگونه موتور جست‌وجوی خود را هوشمندتر می‌کند؟

0
159

مایکروسافت در حال تکامل سرویس جست‌وجو یکپارچه خود به نام Microsoft Search است. آخرین قابلیت‌های که مایکروسافت در حال اضافه کردن به این سرویس جست‌وجو است؛ شامل یادگیری عمیق Project Turing و جست‌وجو معنایی خواهد بود.

به گزارش کالاسودا و به نقل از زد دی نِت، مایکروسافت سرچ (Microsoft Search) برای افرادی که به مرور سریع نیاز دارند؛ به‌صورت یک سرویس جست‌وجو یکپارچه طراحی‌شده و قابلیت استفاده در ویندوز، آفیس و بینگ و … را در خود جای داده است.

مایکروسافت سرچ (Microsoft Search)

چند سال پیش در Ignite، مایکروسافت از Bing for Business رونمایی کرد که به‌عنوان بخشی از این برنامه، شرایطی ایجاد کرد تا Bing نه‌تنها به‌صورت یک سرویس جست‌وجو اینترنتی؛ بلکه همانند یک سرویس جست و چو یکپارچه کار کند. در 2018 Ignite، دوباره مایکروسافت این قابلیت را به‌عنوان Microsoft Search in Bing نام‌گذاری کرد.

این تکنولوژی جست‌وجو یک پارچه و محوری مایکروسافت با نسخه جدید کروم بر مبنا Edge، ویندوز 10، Office.com و برنامه‌های آفیس متنوع و … سازگار بوده و یکپارچه شده است. بعدها مایکروسافت، مایکروسافت سرچ Microsoft Search را با هدف بزرگ‌تری ارائه داد؛ که تنها پاسخ به سؤالات ساده نبود؛ بلکه قابلیت سفارشی‌سازی داشت.

در Ignite 2019، مقامات مایکروسافت در مورد زبان جست‌وجو جدید هوشمند و طبیعی در مایکروسافت سرچ اطلاعاتی را فاش کردند. این سرویس جست‌وجو معنایی در پیش‌نمایش خصوصی قرار داده شده و قابلیت استفاده در SharePoint، Office.com و Bing را در خود جای داده است. پیش‌نمایش عمومی از این سرویس جست‌وجو در سال 2020 رونمایی می‌شود. دسترسی عمومی به این سرویس در سال 2020 و بعدازآن امکان‌پذیر است.

با استفاده از جست‌وجوی معنایی در سرویس جستجوی مایکروسافت، کاربران قادر خواهند بود که بر اساس مهارت‌ها، اسناد، ایمیل و سایر منابع داخلی، نتایج را بر اساس مهارت و مطابق با موضوع،  در دسترس داشته باشند. کاربران همچنین قادر خواهند بود بر اساس ویژگی‌های مردم مانند شغل یا مکان‌های فیزیکی جستجو کنند. با استفاده از زبان جست‌وجو طبیعی و قابل‌فهم درون ساختاری، Microsoft Search قادر خواهد بود نتایج واقعی‌تری را به نمایش بگذارد.

پروژه تورینگ (‘Project Turing’ )

در Ignite، مایکروسافت پروژه تورینگ را به‌صورت یک کدنیم برای مقیاس بزرگ‌تر و تلاش برای یادگیری عمیق در داخل مایکروسافت تعریف کرد. پروژه تورینگ محدودیت‌های موجود در الگوریتم ماشین‌ها سال‌های 1970 تا 1980 را کنار می‌گذارد. این پروژه بر روی مایکروسافت سرچ و سایر محصولات داخلی آن مانند ویندوز، آفیس، کورتانا و بینگ تأثیر خواهد گذاشت. پروژه تورینگ در بینگ به مایکروسافت کمک خواهد کرد که از طریق جست‌وجو معنایی، به‌جای کلیدواژه‌ها، مفهوم را درک کند.

به نظر می‌رسد قابلیت جست‌وجو معنایی در مایکروسافت سرچ همانند برنامه مدیریت دانش Project Cortex مایکروسافت؛ هر دو از مجموعه‌ای از تکنولوژی‌های متکی بر یک زیربنا و گراف استفاده کنند. حال باید منتظر بمانیم تا ببینیم مایکروسافت چگونه این ایده هوشمندانه را به جلو خواهد برد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها