محتوای دیجیتال ایران صادر می شود

0
388

ایران به زودی محتوای دیجیتال خود را صادر خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، ایران قرار است با استفاده از یک هاب محتوای دیجیتالی خود در حوزه های مختلفی چون نرم افزارهای تلفن همراه، محتوای ویدیوئی و انیمیشن را صادر کند.

این هاب نخستین هاب صادارتی محتوای دیجیتال کشور است که با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و صندوق نوآوری رونمایی می شود.

در حال حاضر ۲۲ هزار برنامه نویس در حوزه طراحی و توسعه نرم افزارهای کاربردی فعالیت می کنند و بسیاری از این نرم افزارها ظرفیت حضور در بازارهای بین المللی را دارند.

به همین دلیل مجموعه ای برای حمایت از این محتوای دیجیتال شکل گرفته تا این نرم افزارهای کاربردی شرایط فعالیت و فروش در بازارهای بین المللی را نیز بیابند و به بازارهای جهانی مانند اپ استور و گوگل پلی دست بیابند.

این مجموعه طراحی شده تلاش می کند تا نرم افزارهای موجود برای ورود به بازارهای جهانی چند زبانه شوند و به عنوان واسطه ای بین المللی از حضور آنها در دنیا حمایت کند. همچنین طراحی آنها در قالب یک مدل مورد پسند جهانی تغییر کند.

هاب صادراتی محتوای دیجیتال چیست؟

هاب صادراتی محتوای دیجیتال که برای برای نخستین بار در ایران تهیه شده و به زودی رونمایی می شود،  بخشی از یک پازل بزرگ تر به نام اکوسیستم اشتغال دیجیتال است. این اکوسیستم با برگزاری بوت کمپ ها و شتاب دهنده های برنامه نویسی، توسعه خواهد یافت. در واقع نرم افزارهای موجود ابتدا در بوت کمپ ها حضور می یابند، سپس به شتاب دهنده تبدیل می شوند و در مرحله نهایی پس از تبدیل شدن به یک شرکت، به بازارهای جهانی راه می یابند. پلتفرم این هاب با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افتتاح می‌شود.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها