محصولات 50 شرکت نانو تجاری سازی شد

0
196

محصولات 50 شرکت نانو که بیش از 200 تجهیزات را شامل می شود از سوی دولت تجاری سازی شده است.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، فناوری نانو فناوری در خصوص مهار ماده یا دستگاه‌های در ابعاد کمتر از یک میکرومتر و در مقیاس یک تا 100 نانومتر است. نانو را موج “چهارم انقلاب صنعتی” نامیده‌اند. این فناوری از ابتدای دهه 1980 میلادی در همه حوزه‌های علمی وارد شد و در ایران هم فعالیت در حوزه نانو با راه اندازی ستاد توسعه فناوری نانو در سال 1382 کلید خورد. ایران در جهان رتبه چهارم تولید نانو را دارد و محصولات فناوری نانو ایرانی در 47 کشور دنیا به کار گرفته می شود.

تولید و معرفی انواع و اقسام محصولات از جمله محصولات خانگی نانو، خودرو نانو، منسوجات نانو، محصولات آرایشی­ و­ بهداشتی، محصولات کشاورزی، محصولات ساختمانی و دارویی از سوی 160 شرکت نانویی با بیش از 370 قلم محصول دامنه فعالیت نانویی در ایران است.

واحد تجهیزات ستاد ویژه توسعه فناوری نانو در ادامه حمایت های خود از شرکت های نانو، حالا آمار جدیدی ارایه داده است. طبق اعلام این واحد، ستاد در حوزه فناوری نانو تا کنون بالغ بر 200 مدل دستگاه و بالای 50 شرکت تجهیزات سازفعال در حوزه نانو را شناسایی و حمایت کرده‌ و در نهایت تجاری سازی محصولاتشان را انجام داده است.

این در حالی است که تقریبا 15 حوزه تکنولوژی زیرمجموعه نانو را تجهیزات تولیدی شرکت‌های مورد حمایت ستاد ویژه توسعه فناوری نانو پوشش می‌دهند که از تجهیزات آنالیز مشخصه یابی تا تجهیزات تولید نانو، ماده یا دستگاه هایی که در خط تولید یک نانو ماده کاربرد دارند را شامل می شوند.

تجهیزات نانویی ایران در حوزه های کشاورزی، دارو ، نانو پوشش، آب و پساب، پلیمر، صنایع نظامی، دریایی و هوایی تولید می شود که علاوه بر مصرف داخلی، به کشورهای چین، مالزی، کره و اندونزی صادر می شود در حالیکه چین خودش صادر کننده بزرگ دنیاست.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها