مدرسه سبز در واحد علوم وتحقیقات دایر میشود

0
970

کالاسودا – رئیس دانشکده کشاورزی و صنایع غذایی واحد علوم و تحقیقات راه‌اندازی دفاتر “مشاوره و پشتیبانی فعالیت‌های کشاورزی” و تجهیز و راه‌اندازی آزمایشگاه‌های مرجع و همکار استاندارد را از برنامه‌های این واحد عنوان کرد و گفت: در حال حاضر پروژه نگهداری و توسعه فضای سبز ارتفاعات جنگلی واحد به این دانشکده سپرده شده است.

به گزارش ایسنا، دکتر امیر محمدی‌نژاد با اشاره به برنامه‌های دانشکده کشاورزی و صنایع غذایی واحد علوم و تحقیقات در راستای ارائه خدمات به جامعه و صنعت افزود: این دانشکده طرح‌ها و خدمات خود را در دو بعد خدماتی و تولیدی ارائه می‌کند که در بعد خدماتی می‌توان به انعقاد طرح‌های مطالعاتی برون دانشگاهی توسط اساتید با سازمان‌ها و نهادها اشاره کرد.

وی برگزاری دوره‌های آموزشی تحت عنوان تابستان باز (Open summer) برای دانشجویان و عموم مردم را از دیگر برنامه‌های این دانشکده در حوزه خدمات عنوان کرد و ادامه داد: تجهیز و راه‌اندازی آزمایشگاه‌های مرجع و همکار استاندارد، دفتر مشاوره و پشتیبانی فعالیت‌های کشاورزی، دفتر آمار، تحلیل و انفورماتیک، مدرسه سبز، اجرای پروژه نگهداری و توسعه ارتفاعات جنگلی و فضاهای سبز داخل واحد از دیگر اقدامات دانشکده کشاوری است.

محمدی‌نژاد اضافه کرد: اصلاح و بهبود فرآیندها و افزایش بهره‌وری و کارایی بالا در حوزه کشاورزی از دیگر خدماتی است که دفتر مشاوره و پشتیبانی واحد علوم و تحقیقات ارائه ‌می‌دهد.

وی با اشاره به اهمیت حفاظت از محیط‌ زیست و آموزش‌های مرتبط با این حوزه به کودکان و نوجوانان، گفت: بر این اساس اقدام به برگزاری مدارس سبز کردیم تا در زمینه آموزش حفاظت و نگهداری از محیط زیست به کودکان اقدام کند.

راه‌اندازی گلخانه یکی از برنامه‌های این دانشکده است. با راه‌اندازی این گلخانه می‌توان علاوه بر تأمین گل و  گیاه، درختچه مورد نیاز برای واحد علوم و تحقیقات، نیاز سایر واحدهای دانشگاه آزاد استان تهران و البرز به این محصولات را تأمین کرده تا علاوه بر صرفه جویی اقتصادی، کسب درآمد نیز صورت پذیرد.

با ما در کانال تلگرام کالاسودا همراه باشید