مدیاتک بزرگ‌ترین تامین کننده‌‌ی پردازنده‌های هوآوی می‌شود

0
574

در زمینه‌ی تولیدِ پردازنده‌های گوشی‌های هوشمند کمپانی‌های مدیاتک، کوالکام، هوآوی و سامسونگ در صدر بوده و بیشتر پرچم دارها از پردازنده‌های کوالکام استفاده می‌کنند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از GizChina، با روی کار آمدن فناوری 5 جی، سخت افزارهای گوشی‌های همراه وارد مرحله جدیدی شده‌اند. در این میان هوآوی، شیائومی و ویوو و سایر برندهای مهم گوشی‌های سری 5 جی خود را با پردازنده‌های مدیاتک عرضه خواهند کرد.

براساس گزارش رسانه‌ها، به لطف افزایش تقاضای تراشه‌های 5 جی، مدیاتک سفارشات خود را به TSMC افزایش داده است. این گزارش ادعا می‌کند که فروش تراشه‌های سری Dimension MediaTek رو به افزایش بوده و شرکت در حال افزایش سفارش خود به TSMC است.

با این حال، بخش عمده‌ای از این سفارشات ممکن است برای تولید تراشه‌های 7 نانومتری باشد. دلیل این امر این است که پردازنده‌های سری TSMC Dimency اساساً از فرآیند 7 نانومتری استفاده می‌کنند.

در حال حاضر، سفارش Huawei به TSMC در حال کاهش است. چند ماه پیش، گزارشی منتشر شد که نشان می‌داد سفارشات هوآوی به مدیاتک 300 درصد زیاد شده است. به همین دلیل MediaTek ممکن است بزرگترین تأمین کننده تراشه گوشی‌های هواوی در نیمه دوم سال شود. علاوه بر این پیش بینی می‌شود محموله‌های پردازنده‌های 5 جی مدیاتک در سال به 42 میلیون واحد افزایش یابد.

علاوه بر همه این موارد؛ فعالیت‌های شرکت‌هایی که از فناوری آمریکایی استفاده می‌کنند با هوآوی ممنوع شده و این امر باعث می‌شود TSMC نتواند با HiSilicon هوآوی تجارت کند.

 

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها