مدیران توئیتر و فیس بوک زیر تیغ جمهوری خواهان و دموکراتها

0
9362

مارک زاکربرگ و جک دورسی موافقت مشروط خود با اصلاح ماده 230  قانون فدرال که شرکتهای اینترنتی را از مسوولیت محتوای کاربران محافظت می‌کند؛ اعلام کردند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از سی نت، این دومین حضور مدیران توئیتر و فیس بوک در کنگره در ماه اخیر محسوب می‌شد که هرچند صمیمانه‌تر از قبل به صورت آنلاین برگزار شد، اما قانون گذاران هدف خود را همان ابتدا مشخص کردند: تجدیدنظر در ماده 230 قانون فدرال!

این قانون اساسی فدرال، شرکتهای اینترنتی را از مسوولیت محتوای تولید شده توسط کاربران محافظت می‌کند.

آنچه قانون گذاران در این جلسه مظرح کردند مهار دو شبکه اجتماعی بود که البته دیدگاه جمهوری خواهان با دموکراتها در زمینه تعدیل محتوا با هم متفاوت بود.

دموکراتها نگران این هستند که توئیتر، فیس بوک و … برای مبارزه با اطلاعات غلط، اخبار جعلی و دروغهای آشکار اقدامات کافی انجام نمی‌دهند.

اما جمهوری خواهان نگران این هستند که شبکه‌های اجتماعی مذکور لنگرگاه تعصبات ضد محافظه‌کاری شده که بحث تعدیل را به زیر سوال می‌برد.

در جلسه دادرسی نیاز به ایجاد توازن، بیان آزاد اندیشه، حریم خصوصی و امنیت برجسته شد.

بعد از آنکه توئیتر مقاله نیویورک پست درباره پسر بایدن را سانسور کرد، جمهوری خواهان عصبانی شده و جلسه مذکور را برگزار کردند.

ادعای جمهوری خواهان در این جلسه این بود که توئیتر و فیس بوک ناشر هستند و نباید زیر چتر حمایتی ماده 230 باشند.

لندسی گراهام جمهوری خواه از کارولینای جنوبی که رئیس کمیته قضایی مجلس است درباره محدود کردن مقاله نیویورک پست گفت اگر این تصمیم توسط مدیران تحریریه گرفته نشده، آن را چه باید بنامیم؟

ایجاد شک و شبهه انتخاباتی توسط ترامپ و زدن برچسب روی توئیت‌های ترامپ به نوعی به نفع دموکراتها تمام شد.

البته سناتور ریچارد بلومنتال از کنکتیکت اعتقاد داشت حرکت شبکه‌های اجتماعی در برابر مشکل ایجاد شده گامی کودکانه تلقی شده{از سوی مخالفین} که وی آن را مسوولیت اخلاقی و مدنی می‌خواند.

سناتور تد کروز جمهوریخواه اهل تگزاس خطاب به دورسی گفت توئیتر را تست کرده و 3 پست درباره تقلب انتخاباتی نوشته {حدود 10:30 صبح} اما هیچ کدام برچسب گذاری نشده‌اند.{حرکت وی نوعی مچ گیری قلمداد شد}

 

برخی از نکات مهم دیگر جلسه دادرسی روز سه شنبه به شرح زیر است:

دورسی و زاکربرگ نشان دادند که آماده اصلاح درباره ماده 230 قانون فدرال هستند اما تغییرات نباید به شرکتهای کوچکتر و نوآور لطمه بزند. مدیران فیس بوک و توئیتر آپدیت اصولی ماده 230 را خواستار شدند که این اولین بار بود که از سوی آنها تایید شد.

جک دورسی و مارک زاکربرگ ایده ناشر بودنشان را رد کردند. دورسی گفت توئیتر اطلاعات را توزیع می‌کند. زاکربرگ گفت فیس بوک با ناشران اخبار متفاوت است چراکه محتوایی تولید نمی‌کند.

دموکراتها هر دو را تحت این سوال بزرگ قرار دادند که آیا برچسب گذاری اطلاعات و پست‌ها موثر هم بوده است؟ و هر دو پاسخ دادند که در حال بررسی میزان تاثیر تصمیمات اتخاذ شده هستند.

جمهوری خواهان اتهامات خود مبنی بر سانسور عمدی پست‌هایشان در شبکه‌های اجتماعی را مطرح کردند. تد کروز گفت این کمپانی‌ها قدرت گسترده‌ای دارند و به دورسی گفتند درگیر تصمیم گیری در حوزه انتشار است.

نکته بعدی اعتیاد به شبکه‌های اجتماعی بود که زاکربرگ آن را رد کرد و گفت اغلب مردم باور ندارند ولی دورسی گفت ممکن است اعتیاد آور باشد.

سناتور مازی هیرونو دموکرات از هاوایی پرسید اکانت ترامپ بعد از دوران ریاست جمهوری چه می‌شود که دورسی جواب داد ما درباره رهبران سیاسی برخی ملاحظات و معافیت‌هایی داریم که این ملاحظات را درباره ترامپ اجرا نخواهیم کرد. زاکربرگ هم گفت جملات نفرت انگیز و توهین آمیز شایستگی معافیت ندارند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها