آشنایی با جذاب ترین روش برای مدیریت مرورگر های کروم

0
162
آشنایی با جذاب ترین روش برای مدیریت مرورگر های کروم

مدیریت مرورگر های کروم در روزهایی که بسیاری از کاربران این مرورگر را در دستگاه های مختلفی مورد استفاده قرار می دهند اهمیت زیادی دارد. امروز یک Flag جدید پنهان در گوگل کروم قرار گرفت که امکان ارسال ارسال تب ها به دستگاه های خود را برای کاربران ایجاد می کند.

Send Tab to Self یا همان ارسال تب به خود این قابلیت را به شمار می دهد تا بتوانید به مدیریت مرورگر های کروم بین دستگاه های خود بپردازید. البته شما می توانید از Chrome Sync برای دسترسی به تب های باز شده در دستگاه های خود و همچنین تاریخچه مرورگر خود بدون استفاده پرچم  های مخفی کروم استفاده کنید. با این وجود در نظر داشته باشید این قابلیت سریع تر و روان تر است.

زمانی که این پرچم را فعال کردید می توانید روی یک صفحه وب کلیک راست کنید و گزینه Send Tab to Self را پیدا کنید. تمام مرورگر های کروم که از طریق حساب گوگل خود وارد شده اید را در این بخش مشاهده می کنید، این قابلیت از ویندوز، مک، لینوکس، اندروید و حتی گوشی های آیفون پشتیبانی می کند. حال می توانید دستگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

به یاد داشته باشید که در گذشته نیز افزونه ای وجود داشت که به شما اجازه می داد تب ها را از مرورگر کروم خود در رایانه به گوشی اندروید خود ارسال کنید. این قابلیت پنهان جدید به شمار اجازه می دهد تا در کنار این ویژگی تب ها را میان رایانه ها نیز جا به جا کنید.

Send Tab to Self یا همان ارسال تب به خود این قابلیت را به شمار می دهد

آموزش فعال کردن پرچم Send Tab to Self

همانطور که بیان شد این قابلیت در قالب یک پرچم در اختیار کاربران قرار می گیرد، از این رو باید chrome://flags را در کروم دستگاه خود در بخش آدرس وارد کرده و زمانی که وارد این بخش شدید عبارت Send tab را جستجو کنید.

در این بخش قابلیت های مختلفی در اختیار شما قرار می گیرد و شما حداقل باید Send tab to self، Send tab to self show sending UI را فعال کنید.برای فعال کردن کافیست روی گزینه Enabled کلیک کنید.

شما همچنین می توانید Send tab to self history را فعال کنید تا به تاریخچه تب های خود دسترسی پیدا کنید و همچنین Send tab to self broadcast به شما اجازه می دهد تا به جای ارسال به یک دستگاه برای تمام مرورگر های کروم دستگاه های خود ارسال کنید.

پس از پایان کار باید مرورگر کروم خود را دوباره راه اندازی کنید تا این افزونه روی مرورگر شما نصب شود.در نظر داشته باشید این رویه را باید  برای تمام دستگاه های خود مورد استفاده قرار دهید. در نظر داشته باشید که شما نمی توانید پرچم ها را برای گوشی های آیفون و آیپد نصب کنید و تنها می توانید تب ها رادریافت کنید.

آموزش فعال کردن پرچم Send Tab to Self

چگونه می توان تب ها را بین دستگاه های خود ارسال کرد؟

پس از فعال کردن پرچم ها و راه اندازی مجدد مرورگرخود از دو مکان می توانید به این ویژگی دسترسی پیدا کنید.برای دیدن منوی Send to Your Devices می توانید بر روی یک صفحه وب راست کلیک کرده و یکی از دستگاه ها را انتخاب کنید تا برای آن ارسال شود.

این گزینه در Omnibox  یا همان نوار آدرس وجود دارد، برای دسترسی به آن باید روی نوار آدرس و نماد Send This Page کلیک کنید تا لیستی از دستگاه ها را همراه با آخرین فعالیت آنها در اختیار شما قرار گیرد.هنگام ارسال برگه اعلانی را مشاهده خواهید کرد.

زمانی که این پیام در دستگاه شما ظاهر می شود، یک اعلان نیز برای دستگاه های دیگر نیز ارسال می شود که با کلیک روی آن می توانید وارد تب ارسالی شوید.در نظر داشته باشید که در برخی سیستم عامل ها این رویه متفاوت است، به عنوان مثال در گوشی های آیفون این اعلان را دریافت نخواهید کرد اما پیامی مبتنی برا دریافت تب مشاهده می کنید که با اجرای آن می توانید به دسترسی پیدا کنید.

در نظر داشته باشید مانند تمام Flag ها این ویژگی در حال پیشرفت است و ممکن است در مرور زمان تغییر کند یا حتی حذف شود. همچنین این احتمال وجود دارد گوگل این ویژگی را به عنوان یک قابلیت پایدار و همیشگی در اختیار کاربران قرار دهد که نیازی به نصب افزونه نداشته باشد.با این وجود این پرچم در نسخه 76 مرورگر کروم وجود دارد.

چگونه می توان تب ها را بین دستگاه های خود ارسال کرد؟

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها