مدیر عامل سونی استعفا داد

0
802
مدیر عامل سونی استعفا داد|کالاسودا

مدیر عامل سونی استعفا داد|کالاسوداکالاسودا – مدیرعامل سونی، کازو هیرای اعلام کرد که تا پایان ماه مارس بعد از ۶ سال سمت مدیرعاملی را کنار گذاشته و استعفا میدهد.

پس از هیرای، اکنون مدیر مالی کنونی سونی به نام کنیشیرو یوشیدا مدیریت سونی را از اول آوریل بر عهده خواهد گرفت. هیرای در یک بیانیه رسمی جانشینش را فردی ایده آل برای هدایت شرکت به سمت آینده ای روشن توصیف کرد و گفت : او دارای گستره وسیعی از تجربه و چشم اندازهای بدیع و ویژگی های رهبری بی نظیر مورد نیاز برای مدیریت کسب و کارهای مختلف سونی است.

این خبر مصادف شد با اعلام و انتشار گزارش عملکرد مالی سه ماهه پایانی سونی که سود فراوان ۳٫۲ میلیارد دلاری و رشد نسبت به بازه مشابه در سال قبل را نشان میداد. یوشیدا و رئیس سابق پلی استیشن که همکاری نزدیکی با یکدیگر داشته ‌اند، در ژاپن به عنوان شخصیتهایی سازنده شناخته می ‌شوند، زیرا توانسته ‌اند بعد از چندین دوره ضرر مالی هنگفت شرکت سونی را عملا دوباره احیا کنند.

هیرای در سال ۲۰۱۲ که مدیر سونی شد، استراتژی جدیدی به نام One Sony یا سونی واحد را اجرا کرد که بر طبق آن هیرای به جای تمرکز بر بخشهای ورشکسته مانند موبایل و رایانه های وایو، بر روی بخش های مربوط به بازی و تکنولوژی تصویربرداری دیجیتالی تمرکز کند.