مراسم رونمایی محصولات جدید اپل ؛خاص ترین رویداد پس از استیو جابز

0
1694

کالاسودا- کمپانی قدرتمند اپل روز گذشته بزرگترین رویداد سالانه خود را رقم زد. این مراسم در روز 21 سپتامبر از ساعت 21:30 به وقت تهران آغاز شد. این مراسم مطابق وعده این کمپانی در ایالات کالیفرنیا برگذار شد و تمام کاربران و علاقه مندان این برند به صورت مستقیم قابلیت مشاهده رونمایی محصولات جدید اپل را داشتند.

در مراسم رونمایی محصولات جدید اپل چه دستگاه های مورد بررسی قرار گرفت

به طور کلی در مراسم رونمایی محصولات جدید اپل گوشی های هوشمند آیفون ایکس اس ، آیفون ایکس مکس ، آیفون ایکس آر در کنار چهارمین نسخه از ساعت هوشمند اپل معرفی شدند البته این پایان رونمایی محصولات جدید اپل نبود و علاوه بر این محصولات پردازنده جدید این کمپانی و سیستم عامل های جدید گوشی های آیفون و مک بوک مورد بررسی قرار گرفتند. در این مراسم خبر های جالبی نیز از به روز رسانی های اپل هوم پد و اپل تی وی را در اختیار کاربران قرار داد. حال قصد داریم به بررسی این محصولات بپردازیم:

آیفون ایکس مکس ؛ گران ترین محصول تاریخ گوشی های آیفون

در قسمت اول سعی داریم به هیجان انگیز ترین گوشی سال آیفون بپردازیم.این کمپانی مشهور در مراسم رونمایی محصولات جدید اپل قدرتمند ترین محصول خود را روانه بازار فروش کرد تا به رقابت با برند های دیگر بپردازیم.

آیفون ایکس مکس بیشتر ترین های تاریخ اپل را به خود اختصاص داده است. این محصول قدرتمند صفحه نمایش 6.5 اینچی دارد که کمپانی اپل ازپنل صفحه نمایش آمولد برای این گوشی هوشمند استفاده کرده است. این گوشی هوشمند نسبت تصویر 19.5 به 9 دارد و یکی از زیبا ترین گوشی های سال را رقم می زند. این گوشی هوشمند در بخش صفحه نمایش بسیار عالی خواهد بود و تراکم پیسکلی 458 برای گران ترین گوشی آیفون بسیار جالب به نظر می رسد.

در مراسم رونمایی محصولات جدید اپل  گران ترین محصول اپل شاهد استفاده از دو لنز 12 مگاپیکسلی استفاده کرده است. این سنسور های فوق حرفه ای دارای پیکسل های بزرگ است. لنز اولین این محصول دارای گشودگی دریچه دیفراگم 1.8 است و لنز دیگر نیز گشودگی دیافراگم 2.4 خواهد داشت. لنز دوم این گوشی هوشمند دارای زوم اپتیکال دو برابر و همچنین لرزشگیر OIS نیز هست. این دو قابلیت در زمان لرزش دست و همچنین عکس برداری از فاصله دور بسیار هیجان انگیز عمل خواهد کرد. دوربین سلفی پرچمدار جدید آیفون هفت مگاپیکسل خواهد بود که در مقایسه با دوربین نسل قبلی سریعتر عمل می کند.

شاید جالب ترین موضوع گوشی هوشمند روز گذشته حذف حسگر اثر انگشت بسیار جالب بود و برای این گوشی هوشمند تنها قابلیت تشخیص چهره وجود خواهد داشت و حضور پردازنده A12  برای گوشی های این برند یک نکته و جهش قابل توجه برای این برند محسوب می شود. این گوشی هوشمند دارای استاندارد مقاومت در برابر آب  IP68است و می تواند تا عمق دو متری به مدت 30 دقیقه در آب غوطه ور بماند. این گوشی هوشمند در حافظه داخلی 64، 256 و 512 گیگابایتی روانه بازار فروش می شود.

برخی مشخصات این گوشی هوشمند به شرح زیر است:

ابعاد 7.7*77.4*157.7 میلی‌متر
وزن 208 گرم
نوع صفحه نمایش سوپر آمولد
سایز صفحه نمایش 6.5 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش 2688*1242 پیکسل
سیستم عامل iOS 12
تراشه اپل A12 بیونیک
حافظه داخلی 512/256/64 گیگابایت
رم 4 گیگ
دوربین عقب دوگانه با لنزهای 12 مگاپیکسلی
دوربین جلو تک لنز 7 مگاپیکسلی
باتری جدا نشدنی
رنگ‌ها خاکستری، نقره‌ای، طلایی
قیمت 1250 یورو

گوشی های هوشمند آیفون ایکس اس ؛ پرچمداری در ابعاد کلاسیک

در مراسم رونمایی محصولات جدید اپل گوشی های هوشمند آیفون ایکس اس طرفداران خاص خود را داشت. این گوشی هوشمند  قدرتمند تمام ویژگی های بردار بزرگتر خود را دارد و تنها صفحه نمایش 5.8 اینچی بزرگترین تفاوت میان این دو برند محسوب می شود. مشخصات دیگر این گوشی هوشمند به شرح زیر است:

ابعاد 7.7*70.9*143.6 میلی‌متر
وزن 177 گرم
نوع صفحه نمایش سوپر آمولد
سایز صفحه نمایش 5.8 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش 2436*1125 پیکسل
سیستم عامل iOS 12
تراشه اپل A12 بیونیک
حافظه داخلی 512/256/64 گیگابایت
رم 4 گیگ
دوربین عقب دوگانه با لنزهای 12 مگاپیکسلی
دوربین جلو تک لنز 7 مگاپیکسلی
باتری جدا نشدنی
رنگ‌ها خاکستری، نقره‌ای و طلایی
قیمت 1150 یورو

دو گوشی هوشمند یاد شده در کنار پشتیبانی از دو سیم کارت از سیم کارت های e-sim پشتیبانی می کنند. و این اولین محصولات اپل با دو سیم کارت خواهد بود. محصولاتی که دو سیم کارته بودنشان متفاوت با برند های دیگر است.

گوشی های هوشمند آیفون ایکس آر ؛ ارزان ترین گوشی هوشمند سال اپل

در مراسم رونمایی محصولات جدید اپل گوشی آیفون ایکس آر بسیار مورد توجه کاربران قرار گرفت. این گوشی هوشمند 6.1 اینچی قرار است فروش گوشی های آیفون را متحول کند و افرادی که قصد خرید گوشی های آیفون را دارند با قیمت کمتری از مشتریان این برند محسوب شوند. گوشی آیفون ایکس آر در رنگ های متنوع تری روانه بازار می شود و از پردازنده سال اپل نیز بهره می برد. با توجه به صحبت های موجود این گوشی هوشمند با قیمت 850 یورو در اختیار کاربران قرار می گیرد. این گوشی هوشمند دارای یک لنز بزرگ دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی است و دوربین سلفی آن نیز هفت مگاپیکسل است ویژگی های دیگر این گوشی هوشمند به شرح زیر است:

گوشی های هوشمند آیفون ایکس آر ؛ ارزان ترین گوشی هوشمند سال اپل

در مراسم رونمایی محصولات جدید اپل گوشی آیفون ایکس آر بسیار مورد توجه کاربران قرار گرفت. این گوشی هوشمند 6.1 اینچی قرار است فروش گوشی های آیفون را متحول کند و افرادی که قصد خرید گوشی های آیفون را دارند با قیمت کمتری از مشتریان این برند محسوب شوند. گوشی آیفون ایکس آر در رنگ های متنوع تری روانه بازار می شود و از پردازنده سال اپل نیز بهره می برد. با توجه به صحبت های موجود این گوشی هوشمند با قیمت 850 یورو در اختیار کاربران قرار می گیرد. این گوشی هوشمند دارای یک لنز بزرگ دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی است و دوربین سلفی آن نیز هفت مگاپیکسل است ویژگی های دیگر این گوشی هوشمند به شرح زیر است:

ابعاد 8.3*75.7*150.9 میلی‌متر
وزن 194 گرم
نوع صفحه نمایش ال‌سی‌دی IPS
سایز صفحه نمایش 6.1 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش 1792*828 پیکسل
سیستم عامل iOS 12
تراشه اپل A12 بیونیک
حافظه داخلی 256/128/64 گیگابایت
رم 3 گیگ
دوربین عقب تک لنز 12 مگاپیکسلی
دوربین جلو تک لنز 7 مگاپیکسلی
باتری جدا نشدنی
رنگ‌ها مشکی، قرمز، زرد، آبی، بژ
قیمت 850 یورو

ساعت هوشمند نسل چهارم اپل

نسل چهارم ساعت های هوشمند اپل یک ویژگی خاص را دنبل کرد و در این مراسم خبری از نسخه سفارشی سازی شده این برند نبود. با توجه به ویژگی های این ساعت هوشمند تفاوت های جالبی در این میان با نسخه قبلی وجود دارد که به نظر برای بسیاری از کاربران جالب توجه باشد. حال قصد داریم به بررسی این ساعت هوشمند بپردازیم:

اپل همچنان بر روی ظاهر مربعی شکل تاکید دارد و این نسل از ساعت هوشمند این برند نیز مطابق رویه همه ساله است. این ساعت هوشمند در سه نسخه با جنس بدنه آلومینیوم، سرامیک و استیل روانه بازار فروش خواهد شد که تفاوت ها در ظاهر آن ها خلاصه می شود.

بدون شک اولین موضوعی که مورد توجه کاربران قرار گیرد استفاده از پردازنده جدید S4 این شرکت است. اپل برای اولین بار از پردازنده 64 بیتی برای ساعت هوشمند جدید اپل است که سرعت این دستگاه را تا 50 درصد افزایش می دهد، استفاده از بلوتوث نسخه پنجم نیز باعث کاهش مصرف باتری این محصول می شود. اما نکته جالب از این دستگاه بهبود کیفیت سنسور های سلامتی است که در این ساعت هوشمند قرار گرفته. این ساعت صفحه نمایش بزرگتری در مقایسه با نسخه قبلی نیز خواهد داشت و قطر این ساعت هوشمند 1.78 اینچ است.

و اما اتفاقات دیگر این رویداد…

4 محصول یاد شده به صورت رسمی رونمایی شدند اما این رونمایی ها پایان کار اپل نبود و خبر های جالب توجهی در این میان مطرح شد که تمام قطعات گوشی های هوشمند از انرژی تجدید پذیرتولید شده و قابلیت بازیافت را برای این شرکت فراهم می کند و قطعات استفاده شده در آیفون‌های جدید از قطعات بازیافت شده و پلاستیکهای مورد استفاده در این گوشی‌ها سازگار با محیط‌ زیست می‌باشند.

در میان صحبت های مدیران این شرکت صحبت های در مورد Apple GiveBack مطرح شد و به کاربران اعلام شد  بر اساس این اتفاق، می‌توانند آیفون‌های قدیمی را به خودِ اپل پس بدهند تا این کمپانی یا قطعات آنها را دوباره بازیافت کند و یا دوباره در محصولات جدیدش مورد استفاده قرار دهد.

تیم کوک در این مراسم  اعلام کرد که هوم‌پد اپل به روز رسانی شده  و ‌اکنون از تماس‌های اسپیکرفون‌ها پشتیبانی می‌کند و در آن قابلیت‌های جدیدی به کار رفته است و به وسیله آن می‌توان آیفون‌های گمشده را پیدا کرد. اپل تی‌وی نیز با بروزرسانی‌هایی همراه شد تا از Dolby Atmos پشتیبانی کند.

مدیرعامل اپل همچنین گزارش داد که نسخه Mojave سیستم عامل مک نیز از تاریخ 24 سپتامبر به روز رسانی کوچکی مختصری خواهد کرد که در آن حالت تیره و استور بهبود یافته از جمله ویژگی‌های جدید می‌باشند و شاید کامل ترین بحث در مورد IOS نسخه 12 بود که بسیاری از کاربران در انتظار دریافت این به روز رسانی هستند. سیستم‌عامل iOS 12 قرار است ۱۷ سپتامبر (۲۶ شهریور) عرضه شود. البته نسخه آزمایشی را پیشنهاد نمی کنیم مورد استفاده قرار دهید و بهتر است تا روز عرضه این سیستم عامل صبر کنیم.

در انتها قصد داریم به بررسی پردازنده جدید محصولات اپل بپردزایم:

کمپانی اپل برای محصولات جدید خود از پردازنده هفت نانومتری A12 استفاده کرده است. این پردازنده قدرتمند رقیبی جدی برای پردازنده های کایرین 980 و اسنپدراگون 855 محسوب می شود. این پردازنده قدرتمند در بخش واقعیت افزوده عملکرد بسیار موفقی خواهد داشت. شاید در ابتدا این موضوع بسیار اهمیت نداشته باشد اما سرمایه گذاری اپل روی این موضوع بسیار پراهمیت است.  این پردازنده قدرتمند سرعت پردازش بهتر و مصرف انرژی پایین تری را برای کاربران فراهم می کند.

این مسئله که اپل سرمایه‌گذاری زیادی روی واقعیت افزوده انجام داده بسیار قابل‌تأمل است و تجربه‌ی واقعیت افزوده به نسل جدید اپلیکیشن‌های اپل اضافه شده‌است. همچنین، به‌لطف قدرت‌پردازشی بیشتر و مصرف انرژی پایین‌تر در پردازنده‌ی A12، آیفون‌های جدید اپل بهتر از هر پردازنده‌ای می‌توانند واقعیت افزوده را در اختیار کاربران قرار دهند. موتور پردازش عصبی A12 دارای 8 هسته پردازشی است. در نسل قبل موتور پردازش عصبی تنها قادر به انجام 600 میلیارد عملیات در ثانیه بود، اما در نسل جدید این عدد به 5 تریلیون عملیات در ثانیه رسیده است. تراشه A12 به همراه مشخصات قدرتمندی معرفی شده است که نتایج بسیار جالبی با خود به همراه دارد.

نتیجه این موضوع به افزایش سرعت در برنامه ها ختم می‌شود. در بخش عکاسی، تراشه A12 از یک پردازنده سیگنال تصویر بسیار قدرتمند بهره می‌برد که می‌تواند بر روی کیفیت نهایی عکس تاثیر بسیاری داشته باشد. باتری گوشی آیفون ایکس مکس با توجه به بهینه شدن تراشه های A12 تا 30 دقیقه نسبت به آیفون قبلی  افزایش یافته ، البته نسخه مکس به دلیل داشتن باتری قدرتمندتر، می‌تواند 1 ساعت و 30 دقیقه پرچم دار سال گذشته به کاربران اجازه استفاده دهد.

در ادامه خلاصه رونمایی روز گذشته اپل را با هم مرور می کنیم:

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها